Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Future Flower Lab

Hoe bloemen te verkopen aan de 'Millennial'

Tholen - Hoe ziet de bloemisterij van de toekomst eruit? Niemand die het echt weet natuurlijk, maar dat digitalisering en het geweld van de grote retail partijen een puntje van zorg zijn en om nieuwe modellen en concepten vragen mag geen verrassing heten. Een van de partijen die juist kansen ziet voor die bloemist is Florismart, de eerste online bloemenmarkt voor bloemisten en samen met het Fachverband Deutscher Floristen (FDF) initiator van The Flower Lab.


Links, twee dames van The Future Flower Lab op de IPM in Essen

The Flower Lab wil bloemisten inspireren en ideeën aandragen. “De wereld is aan het veranderen en bloemisten hebben het vaak lastig”, vertelt Desirée Hemkes van Florismart. “We weten allemaal dat digitalisering een steeds grotere rol gaat spelen, maar er groeit nu een generatie op die we de ‘Millennials’ noemen. ‘De Millennials’ is een groep mensen tussen de 18-35 en voor wie online vanzelfsprekend is. Dit zijn de consumenten van nu, die de bloemist nog niet genoeg weet aan te spreken. Dat geldt met name voor de jongere kant van deze generatie (18-28).”

Om dit concreet te maken, hebben Florismart, het hierboven reeds genoemde FDF en nog een aantal sponsoren op de IPM Essen een bloemisterij van de toekomst gebouwd. In een soort doolhof liepen bezoekers verschillende ruimten door, waarbij zij stap voor stap langs de uitdagingen van de hedendaagse bloemist geleid werden. “Eerst en vooral wil de Millennial beleving. Het gaat om de ervaring en het gevoel en veel meer dan om alleen het product. Bij beleving komt van alles kijken: hoe ziet mijn winkel eruit, in hoeverre en op wat voor wijze ben ik online actief, geef ik om duurzaamheid en ben ik maatschappelijk betrokken, dat soort zaken. Wij reikten hiervan per onderwerp ideeën aan en probeerden geïnteresseerden naar zijn winkel te laten kijken door het oog van de Millennial. Aan de vele reacties merkten wij dat men hiermee bezig is, zowel de bloemist als ondernemers uit andere sectoren.”

En daarom is besloten het initiatief voort te zetten. Op vrijdag 8 april en zaterdag 9 april staat The Flower Lab in Genua op The Europa Cup, het wereldkampioenschap bloemschikken. Aan de presentatie aldaar zullen ook Chrysal en FloristPro meedoen. Volgend jaar zullen Florismart en co wederom in Essen aanwezig zijn en de mogelijkheden op andere beurzen in andere landen (in België, in Engeland, maar ook bijvoorbeeld naar Kenia) te gaan staan worden onderzocht. Tot slot is The Future Flower Lab natuurlijk zelf online aanwezig op facebook en is een website in de maak die media april live zal gaan! (Voor een voorproefje, zie: www.theflowerlab.org).

Over de presentatie van The Flower Lab is hier meer te vinden [PDF]

Voor meer informatie:
The Flower Lab
Desirée Hemkes
E: desiree@florismart.com
T: +31 6 478 10 918
www.florismart.com