Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jeroen Vromans, Roadwork-Inc;

"Asfaltgaten onderschat maar reëel probleem op potplantenkwekerij"

Tholen - "Asfaltgaten in oprijlanen zijn een bekend, maar onderschat probleem voor de sierteeltsector." Dat zegt Jeroen Vromans van asfalt-groothandel Roadwork uit Maasdijk. Door de steeds efficiëntere- en hogere productie in de tuinbouwsector worden de oprijlanen van en naar de tuinbouwbedrijven steeds zwaarder en intensiever belast door vrachtauto’s. Hierdoor neemt de kans toe dat er schade aan het wegdek ontstaat. Vanaf het moment dat er gaten zijn, belasten de vrachtwagens het wegdek ongelijkmatig. Een vervelend gevolg kan zijn dat de karren tegen elkaar worden geschud met als resultaat schade aan de planten of bloemen.



Roadwork heeft hiervoor een praktische oplossing: SmartAsfalt.SmartAsfalt is een kant-en-klaar, één componenten product, waarmee gaten eenvoudig gedicht kunnen worden. Aan dit asfalt zijn polymeren toegevoegd, wat maakt dat het asfalt bij lagere temperaturen kan worden verwerkt. Bovendien zorgen de draadachtige polymeren voor een hogere onderlinge samenhang van de deeltjes in het asfalt, waardoor het sterker is dan traditioneel asfalt.



Gemak
Traditioneel asfalt vereist dat het lichtelijk verwarmd dient te worden voordat het aangebracht kan worden. Met SmartAsfalt hoeft dit niet, omdat het ‘groene’ product - SmartAsfalt bestaat voor een groot deel uit gerecycled asfalt en bij de productie ervan wordt tot 60% minder CO2 uitgestoten - de eigenschap heeft dat het toegepast kan worden bij omgevingstemperaturen tussen de -30°C en +40°C.Het is dus 'koud' te verwerken en hardt uit door er druk op uit te oefenen. Dat laatste dient bij voorkeur met een trilplaat te gebeuren, maar kan ook handmatig. "Groot voordeel is dat het gerepareerde wegdeel vervolgens direct hard en weer berijdbaar is. Dus langdurig afsluiten omdat het asfalt moet uitharden, is niet aan de orde."



Voor meer informatie:
Roadwork-Inc
Jeroen Vromans
T: 0174 51 00 82
M: 06 1228 0914
E: vromans@roadwork-inc.nl
www.roadwork-inc.nl