Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Moederdag VK: Lokale productie wint marktaandeel

Aan de overkant van de Noordzee is het aankomende zondag Moederdag. Uit alle hoeken van de wereld komen de bloemetjes het land in, maar wat opvalt is een sterke toename van lokaal geteelde seizoensbloemen. Vooral de narcissen doen het daarbij goed en überhaupt neemt de markt van 'local produce' een steeds hogere vlucht. Dat zegt Claire Levi van New Convent Garden Flower Market, de grootste verscoöperatie in het VK.



Lokaal
Volgens Levi is de populariteit van lokaal geteelde producten merkbaar over de hele breedte van het versassortiment en over alle seizoenen. "In groenten is dit al een aantal jaren een trend. Nu zien we ook dat dit in bloemen steeds meer wordt opgepakt", aldus Levi. De New Convent Garden Flower Market zet in op deze producten en draagt zodoende bij aan de populariteit van lokaal geteelde producten.



British Flowers Week
Het organiseren van de jaarlijks campagne British Flower Week is een voorbeeld van de manier waarop de Flower Market inzet op lokaal. "De campagne heeft tot doel Britse producenten van snijbloemen bij elkaar te brengen. Daarnaast worden in die week onze bloemen door de retail, de bloemist, kwekers en handelaren extra in de spotlights gezet."

Voor meer informatie:
New Convent Garden Flower Market
Claire Levi
E: claire.levi@cgma.co.uk
www.newcoventgardenmarket.com
Publicatiedatum: