Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




British Flowers Week geeft boost aan verkoop

Vorige week werd voor de zesde keer de jaarlijkse British Flowers Week gevierd. Het evenement, dat sinds 2013 wordt georganiseerd door de New Convent Garden Market, is helemaal gewijd aan de promotie van Britse bloemen en lijkt elk jaar weer groter te worden. Groothandelaren lijken zelfs een toename in de afzet van Britse bloemen waar te nemen. "Onze handelaren op de New Covent Garden Market waren de hele week druk, evenals andere groothandelaren in het hele land. Flowers by Clowance meldde bijvoorbeeld dat de verkopen bijna gelijk waren aan Moederdag", vertelt Claire Levi van de New Covent Garden Market.


Evolve Flowers en Florbunda

Koninklijk bezoek
Een van de hoogtepunten van de British Flowers Week was de tentoonstelling in het Garden Museum. Zes speciaal gemaakte florale kunstwerken van enkele van de beroemdste bloemisten van het land werden tentoongesteld. "Er wordt vaak gedacht dat Britse bloemen niet kunnen worden gebruikt om dit soort grote innovatieve arrangementen te creŽren, maar met dit initiatief hebben we laten zien dat ze daar wel degelijk geschikt voor zijn."

Naast het tentoonstellen van de bloemwerken was het ook een wedstrijd. De hertogin van Cornwall kwam donderdag om de prijzen uit te reiken aan de winnaars.


Met de klok mee: Wolves Lane Flower Company, Harry's FLwoers, Veevers Carter en Festoen Flowers

Groeiend bereik 
De British Flowers Week werd zes jaar geleden opgestart door de New Covent Garden Market en in de loop der jaren hebben ze hun bereik zien toenemen. "In de voedingssector zien we al een aantal jaren een trend in de richting van het kopen van meer lokaal geteelde goederen en deze trend wordt nu ook meer zichtbaar in de bloemen. Dit helpt de Britse bloemenweek haar bereik te vergroten." 


Alle bloemwerken in het Garden Museum.

Naast door de New Covent Garden Market georganiseerde evenementen werden 35 andere evenementen door bedrijven zelf georganiseerd. De meerderheid van de bedrijven die betrokken zijn bij de British Flower Week gebruikte de hashtag #BritishFlowersWeek op sociale media en dit breidde het bereik nog verder uit. "De campagne bereikte 15 miljoen mensen: 12,7 miljoen op Twitter en 2,3 miljoen op Instagram." 

"Tot nu toe denk ik dat dit jaar ons beste jaar tot nu toe is geweest."

Voor meer informatie:
British Flowers Week
www.britishflowersweek.com


Publicatiedatum: 2-7-2018

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

3-7-2018 Nieuwe roos Belle Katharina+ geÔntroduceerd
26-6-2018 Katharina Albrechtsen doopt nieuwe roos Belle Katharina+
25-6-2018 Anthuriumkwekerij Xanthu Middendorp presenteert twee nieuwe snijanthuriums
19-6-2018 FlowerTrials weer groter dan vorig jaar
19-6-2018 Arend Roses start met variŽteit Wow!
15-6-2018 Armada vernoemt nieuwe rassen naar wielrenners
14-6-2018 PaperArt en Tsquare Brands introduceren twee nieuwe merken
12-6-2018 AutoStix van Visser Horti Systems wint GreenTech Innovation Award 2018
12-6-2018 Hydrangea paniculata 'Breg14' - Beste Noviteit Garden Trials and Trade 2018
11-6-2018 Opening daglicht en groen innovatiepaviljoen ĎSky gardení
7-6-2018 Irissen zorgen voor kleurige start van de zomer
6-6-2018 OrchideeŽnkweker brengt parfum uit
6-6-2018 Nieuwe orchideeŽnlijn ILike gepresenteerd
1-6-2018 Sneak Peek FlowerTrials #3
28-5-2018 Eerste noviteiten voor noviteitenkeuring Garden Trials and Trade aangemeld
25-5-2018 Sneak Peek FlowerTrials #2
24-5-2018 Piet Vijverberg presenteert Wedding Orchid
24-5-2018 RHS Chelsea Flower Show maakt 'Plant van het jaar' bekend
18-5-2018 Sneak Peek FlowerTrials #1
18-5-2018 HBA introduceert koninklijke snijhortensia

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code