"Geen Brexit deal zou nachtmerrie zijn voor Europese exporteurs"

Het is toch wel iets om een beetje zenuwachtig van te worden. Er moet snel duidelijkheid komen over de voorwaarden waaronder handel door kan gaan na volgens jaar 29 maart. Dat is namelijk de 'Brexit deadline', dat middenin het tulpseizoen valt. Op dat moment sturen de telers containers vol bloemen de wereld over, en Groot-Brittannië is, met een waarde van ongeveer €825 miljoen per jaar, de op een na grootste markt voor Nederlandse bloemen en planten.

"Als een deal uitblijft, zullen alle traditionele verse Nederlandse producten - bloemen, fruit en voeding - het zwaarst getroffen worden," zo profeteert Hans de Boer van MKB Nederland in de New York Times.

Lees meer op de New York Times

Publicatiedatum: 6-4-2018

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

20-7-2018 Bouw Blankenburgtunnel kan van start
19-7-2018 "Voor kwaliteit zal er altijd een markt zijn"
13-7-2018 Kwaliteit online bestelde boeketten neemt toe
6-7-2018 Van Dooren Transport neem Urselmann Transport Bergen (LB) over
4-7-2018 Chili verbetert bloembollenketen dankzij samenwerking met Nederlandse experts
3-7-2018 Iran: opening nieuwe bloemenexportterminal aanstaande
3-7-2018 JS Laadtechniek neemt LPK-activiteit H.W. van der Peet over
28-6-2018 Leerlingen obs Esselyckerwoude leren over ‘dode hoek’ bij vrachtwagens
26-6-2018 De Winter Logistics neemt R. Gorissen Transport over
26-6-2018 Oboya levert 25.000 bloemenkarren aan Europese klant
19-6-2018 Vanaf 1 juli: tol op de Duitse Bundesstrassen
13-6-2018 Acht pallets binnen 25 minuten terugkoelen
13-6-2018 Drie nieuwe DAF's voor Transpa Emmen
7-6-2018 In de spiegel: Dick van Dooren
6-6-2018 Europarlement stopt valse concurrentie goedkope Oost-Europese trucker
8-5-2018 Van karrenduwer naar logistiek specialist
7-5-2018 Stokman in zijn nopjes met nieuwe webshop
2-5-2018 Zo biedt CAAC uitdagingen aan fijnmazig transport het hoofd
1-5-2018 Vanaf 1 mei CC karren verrekenen via Ai2
9-4-2018 Subsidies van de Vlaamse overheid voor ecologisch en veilig transport

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code