Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
25-29 januari in Frankfurt am Main

Duitsland: Floradecora 2019 weer middelpunt van Christmasworld

Floradecora zal in 2019 weer prominent aanwezig zijn in de Galleria, midden op de beurs Christmasworld in Frankfurt.



"All you wish for business," is het motto voor Christmasworld 2019. Een van 's wereld meest toonaangevende vakbeurzen voor feestelijke en seizoensgebonden decoratie was in 2019 weer eens succesvoller dan ooit met 1047 exposanten uit 43 landen en meer dan 43.400 kopers uit de hele wereld. De bedoeling is om op verdere groei in te zetten en de halindeling daartoe te optimaliseren. Voor de beurs van 25 tot 29 januari 2019 zullen de productgroepen worden geherstructureerd en zal Hal 12 als extra expositieruimte worden toegevoegd.

Het doel is maximale inspiratie en efficiënte bestellingsmogelijkheden voor kopers. "Christmasworld is 's werelds belangrijkste bestelbeurs voor seizoens- en feestdecoratie. Om ervoor te zorgen dat dit ook in de toekomst zo blijft, creëren we een nieuwe en opwindende mix van producten van meer dan 1000 exposanten," zegt Julia Uherek van de Messe Frankfurt Exhibition GmbH. "We profiteren van de mogelijkheden die de nieuwe Hal 12 biedt in het westelijke gedeelte van het beurscentrum om een rondleiding voor kopers te kunnen verzorgen. Daarnaast zullen nieuwe belevingsconcepten in de hallen gericht zijn op onze heterogene bezoekersdoelgroepen."

Met hun brede productassortiment - van hand geblazen kerstboomballen tot grootschalige lichtinstallaties voor winkel- en stadscentra - bereiken exposanten kopers uit alle verschillende distributiekanalen. Van kleine cadeauwinkels tot winkelcentra, van doe-het-zelfzaken en bouwleveranciers tot meubelhandelaren, van bloemisten tot tuincentra en zelfs vertegenwoordigers van lokale en gemeentelijke autoriteiten, maar ook hotels en visuele merchandisingsbedrijven - onze bezoekers zijn allemaal op zoek naar inspiratie bij Christmasworld. Tegelijkertijd profiteren exposanten van de groeiende internationale deelname aan het evenement. In 2018 waren er bezoekers uit 129 verschillende landen.

Christmasworld dankt zijn groei ook aan het feit dat kerstversieringen in de detailhandel en in stadscentra steeds belangrijker worden ten behoeve van een ‘sfeervolle winkelervaring'. En wat werkt voor de detailhandel werkt ook voor de beursbeleving. Eva Olbrich, directeur van Christmasworld: "Met de voortdurende groei en toekomstgerichtheid van Christmasworld spelen we niet alleen in op de toenemende vraag naar expositieruimte van de exposanten. We willen ook onze leidende rol als trendsetter en als beurs consolideren met aandacht voor het bestelgemak en daarnaast versterking van de indruk van de beurs als evenement." Hiervoor wordt het complementaire programma van Christmasworld in de zalen geïntegreerd: de ‘Trend Show’, ‘Special Show’, het Christmasworld Forum en het Premium Business Programma moeten allemaal extra inspiratie genereren en nog meer bezoekers aantrekken.

Een nieuwe halindeling moet zorgen voor maximale inspiratie en een efficiënt bestelproces voor kopers in diverse doelgroepen. Elke zaal krijgt een nieuwe exposanten lay-out gecentreerd rond een 'middelpunt'. Deze zullen voor elke hal verschillend zijn. Ze kunnen bestaan uit een speciale expositieruimte, een aanvullend evenementenprogramma, een netwerkruimte of restaurant/café.
  • Floradecora, de marktplaats voor verse bloemen en sierplanten, wordt in de Galleria opgezet.
  • De productgroepen 'Bloemistbenodigdheden en tuindecoratie', 'Kaarsen en Geuren' en 'Linten en verpakkingen' zitten weer in Hal 8.0, met een nieuwe layout.
  • In Hal 9.0 worden voortaan twee succesvolle productgroepen gecombineerd: 'Visuele Merchandising & Verlichting' en 'Kerst- en Seizoensdecoratie', met als middelpunt de Premium Business Lounge.
  • Ook Hal 11.0 brengt twee belangrijke aandachtsgebieden samen: 'Kerst- en Seizoensdecoratie' en 'Bloemistbenodigdheden en tuindecoratie', met als middelpunt de Trend Show, die inspiratie biedt voor de kleuren en materialen van het komende seizoen.
  • 'Kerst- en seizoensdecoratie' zal ook in de nieuwe Hal 12 worden onderbracht, gericht op decoratie voor de Lente, Pasen, Herfst en Halloween. Hier zal 'Christmas Delights' het middelpunt vormen met kerstsnoep en culinaire cadeaus, samen met de speciale show van 2Dezign.
  • In Hal 12.1 zal 'Christmasworld International Sourcing' het toneel zijn voor individuele presentaties en nationale paviljoens, met fabrikanten uit Azië die alle productgebieden bestrijken.
Dit baanbrekende nieuwe concept voor Christmasworld zal bezoekers aanmoedigen om zich bewust te worden van nieuwe aspecten en benaderingen. De nieuwe combinatie van producten zal stimulerende ideeën bieden en is tegelijkertijd een perfect kader voor verdere groei van het aantal exposanten. Christmasworld is altijd de belangrijkste trendsetter geweest voor seizoensgebonden feestdecoratie en zal in 2019 nieuwe perspectieven openen voor een succesvolle toekomst.

Iedereen die wil deelnemen, kan tot 16 maart 2018 profiteren van het early-bird tarief voor vroege aanmeldingen.

Publicatiedatum: