Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Winterse romantiek met Nederlandse chrysanten in Rusland

In opdracht van Stichting Chryson rolde Sobolj een verkoopcampagne voor chrysanten uit in Rusland, met als thema “de Winterbuiloft”. Dit thema werd gekozen omdat de campagne toewerkte naar Valentijnsdag en naar de grote Bruids-expositie in Moskou, beide half februari.

Opnieuw brak deze campagne alle records, mede door dat het grootste online 'Weddingportal' op VKontakte (Russische tegenhanger van Facebook). De foto’s van de campagne op 13 februari toonde 260.000 volgers.



Voor de campagne volgde het stylingsteam van Sobolj, met video en fotoploeg, een heuse Russische winterbruiloft: die van model Elena Chernova. Tijdens de bruiloft werden opnamen gemaakt van de fraai gedecoreerde ruimte en van de gelukkige bruid zelf. De foto’s en video werden tussen 9 december en 14 februari uitgezet op sociale media. De reputatie van Sobolj, als betrouwbare bron van innoverende sierteeltconcepten, zorgde er weer voor dat de berichten door duizenden volgers werden opgepakt, gedeeld en bekeken. Hieronder tellen wij ook het getrouwde fotomodel zelf en influencers op Instagram. Hierdoor bereikte de campagne naar schatting 400.000 mensen in heel Rusland.
 
Uiteraard werd de campagne ondersteunt door export van de gebruikte chrysanten van bij Stichting Chryson aangesloten kwekers, zodat deze direct verkrijgbaar waren voor hen die de fraaie bloemwerken ook wilden uitvoeren of kopen. Deelnemende importeur plaatsten overigens de campagne ook op hun eigen sociale media-accounts.


 
De moderne vormgeving en de voor de campagne gebruikte nieuwe media waren afgestemd op een jong publiek: onderzoek toont immers aan dat de meeste stellen trouwen tussen hun 25e en 27e jaar. Omdat de economische situatie rustiger is, stabiliseert het aantal bruiloften zich. Er wordt voor bruiloften een, voor Russische begrippen, groot budget van tussen de €2.000 en €20.000 voor uitgetrokken. Bloemen zijn daarbij heel belangrijk, een graadmeter voor luxe en status van de bruiloft. 
 
De campagne laat zien dat ook in de winterperiode Nederlandse sierteelt heel goed gepromoot kan worden in het koude Rusland.

bron: Sobolj

Publicatiedatum: 23-2-2018

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

18-6-2018 Bloemen en zon voor een zomers gevoel
13-6-2018 Belgen trakteren poetspersoneel op bloemetje
13-6-2018 telersvereniging Touch Me+ presenteert nieuw concept Sweet Kisses
8-6-2018 SunPatiens schittert in Artis
6-6-2018 Charmante hortensia als totaalconcept
4-6-2018 Flower fashionable bloemen voor Kylie Minogue’s 50e verjaardag
31-5-2018 Selecta One presenteert Spring Annuals catalogus 2018/19
31-5-2018 Bloementransporteur sponsort Hillegoms muziekfeest
31-5-2018 De trends in groen onder de loep in 'Green Trend Journal 2019'
29-5-2018 10.000 rozen in twintigste editie 'Shop for a week' van the Wunderkammer
28-5-2018 Derde editie internationale hortensiaweek van start
25-5-2018 Vijf Big 5’s tijdens IFTEX Nairobi
24-5-2018 Platycodon Astra in de spotlights gezet door Rob Verlinden in het Green Trade Center
23-5-2018 'Be(e) friendly'
22-5-2018 Russische bloemisten bereiden zich voor op het trouwseizoen
18-5-2018 Festival Colours pronken tijdens Libelle Zomerweek
17-5-2018 BBH presenteert The Green Gallery #10
16-5-2018 FloraHolland richt zich met de Groene Agenda op kantoorplantenmarkt
16-5-2018 425 gratis bloembollenpakketten voor basisscholen
9-5-2018 Telers haken in op Internationale Irisdag 2018

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code