Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Winterse romantiek met Nederlandse chrysanten in Rusland

In opdracht van Stichting Chryson rolde Sobolj een verkoopcampagne voor chrysanten uit in Rusland, met als thema “de Winterbuiloft”. Dit thema werd gekozen omdat de campagne toewerkte naar Valentijnsdag en naar de grote Bruids-expositie in Moskou, beide half februari.

Opnieuw brak deze campagne alle records, mede door dat het grootste online 'Weddingportal' op VKontakte (Russische tegenhanger van Facebook). De foto’s van de campagne op 13 februari toonde 260.000 volgers.



Voor de campagne volgde het stylingsteam van Sobolj, met video en fotoploeg, een heuse Russische winterbruiloft: die van model Elena Chernova. Tijdens de bruiloft werden opnamen gemaakt van de fraai gedecoreerde ruimte en van de gelukkige bruid zelf. De foto’s en video werden tussen 9 december en 14 februari uitgezet op sociale media. De reputatie van Sobolj, als betrouwbare bron van innoverende sierteeltconcepten, zorgde er weer voor dat de berichten door duizenden volgers werden opgepakt, gedeeld en bekeken. Hieronder tellen wij ook het getrouwde fotomodel zelf en influencers op Instagram. Hierdoor bereikte de campagne naar schatting 400.000 mensen in heel Rusland.
 
Uiteraard werd de campagne ondersteunt door export van de gebruikte chrysanten van bij Stichting Chryson aangesloten kwekers, zodat deze direct verkrijgbaar waren voor hen die de fraaie bloemwerken ook wilden uitvoeren of kopen. Deelnemende importeur plaatsten overigens de campagne ook op hun eigen sociale media-accounts.


 
De moderne vormgeving en de voor de campagne gebruikte nieuwe media waren afgestemd op een jong publiek: onderzoek toont immers aan dat de meeste stellen trouwen tussen hun 25e en 27e jaar. Omdat de economische situatie rustiger is, stabiliseert het aantal bruiloften zich. Er wordt voor bruiloften een, voor Russische begrippen, groot budget van tussen de €2.000 en €20.000 voor uitgetrokken. Bloemen zijn daarbij heel belangrijk, een graadmeter voor luxe en status van de bruiloft.
 
De campagne laat zien dat ook in de winterperiode Nederlandse sierteelt heel goed gepromoot kan worden in het koude Rusland.

bron: Sobolj
Publicatiedatum: