Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Floradecora: Stijging van bezoekers- en kopersaantallen

In totaal waren er dit jaar 3023 exposanten uit 69 landen en 87.000 beursbezoekers aan Christmasworld, Paperworld, Creativeworld en Floradecora. Bij Christmasworld en Floradecora alleen waren er 1047 exposanten uit 43 landen (234 uit Duitsland en 813 uit het buitenland) en kwamen 43.450 bezoekers uit 129 landen (16.110 uit Duitsland en 27.340 uit het buitenland) in Frankfurt de nieuwe producten, seizoensgebonden decoraties en bloemen en planten bekijken. Dit kwam neer op een lichte stijging van het aantal bezoekers ten opzichte van vorig jaar.



Met betrekking tot beursbezoekers van buiten Duitsland was de stijging echter 7% en waren er maar liefst 19 nieuwe landen aanwezig. Een bewijs van de aantrekkingskracht voor de wereldmarkt van de beurzen in Frankfurt, volgens Julia Uherek, directeur groepsbeurzen voor consumentenproducten van de Messe Frankfurt Exhibition GmbH. Aan de bezoekerskant steeg het niveau van internationaliteit van 59 tot 63%, terwijl het aan de exposantenkant stabiel bleef op een hoge 78%. Na Duitsland kwamen de meeste Europese bezoekers uit Italië, Frankrijk, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Polen. Grote stijgingen werden ook waargenomen uit de VS, Canada, Australië, Mexico, Brazilië, Rusland, China, Oekraïne en Turkije.

Het hoge niveau van internationaliteit was erg welkom bij de exposanten: "Christmasworld is voor ons de belangrijkste beurs van het jaar. We zijn erg blij omdat we hier een erg internationaal publiek hebben. Amerikanen, Australiërs, Zuid-Amerikanen, Russen, veel Italianen en klanten uit heel Europa komen hier. De handelssfeer is erg positief; mensen willen graag bestellingen plaatsen. Velen bestellen meer dan voorheen," zei Helmut Schmidt, CEO van Weihnachtsland.

Floradecora profiteert van een nieuwe locatie in Galleria 1
In het hart van Christmasworld bood Floradecora met echt groen en mooie bloemen handelaren een nieuwe toevoeging aan seizoensdecoraties die gemakkelijk in bijna elk assortiment kunnen worden geïntegreerd. Het hoogtepunt was een uitstalling van 40.000 rode rozen, die net zoveel aandacht kregen als de lisianthus, orchideeën, cactussen en grassen, die ook potentieel bieden voor verkoop in de detailhandel. Örjan Hulshof, sales en marketingmanager van De Ruiter: "We zijn erg blij om deel uit te maken van Floradecora. Met verse bloemen en planten is dit de juiste extensie van Christmasworld. Met onze zee van rozen wilden we de bezoekers het enorme potentieel van verse decoraties laten zien en ze comfortabeler maken met het gebruik ervan."

Bij Floradecora beoordeelden de exposanten het bestelgedrag tijdens de beurs, de bezoekerskwaliteit en de mate waarin bezoekersdoelgroepen werden bereikt als aanzienlijk hoger dan bij de première van vorig jaar. "De bezoekerskwaliteit is hoog. Het zijn bloemisten, trendwatchers, wat doe-het-zelfzaken en evenementen marketers, zoals huwelijksplanners en een groot aantal retailers," volgens Auke Heins van Royal FloraHolland. Jan de Boer, CEO van Barendsen: "We zijn vanaf het begin bij Floradecora geweest en we zijn zeer tevreden. Het concept van Floradecora binnen Christmasworld werkt heel goed voor ons; het biedt kopers een snelle oriëntatie. Er waren bezoekers uit Japan, China, Duitsland, Frankrijk en Spanje bij onze stand, evenals veel Italianen en bezoekers uit Canada, Ierland en Bulgarije."

De nieuwe locatie in Galleria 1 had een directe invloed op de hogere waardering. Volgens Rokus Hassefras, marketingmanager van Dümmen Orange, hadden ze hier veel meer bezoekers, vooral tijdens het eerste uur op vrijdag. Peter Botz, directeur van de vereniging van Duitse tuincentra (Verband Deutscher Garten-Center e.V.), was ook positief: "We voelen ons erg thuis in deze met licht overgoten hal. De nieuwe locatie in het centrum van Christmasworld is perfect. Het royale en uitnodigende ontwerp van de trap trekt kopers rechtstreeks naar Floradecora en heeft een wow-factor. Al onze leden zijn aanwezig en zijn onder de indruk van de overvloed aan bloemen."

Bij Floradecora waren kopers het meest geïnteresseerd in snijbloemen (69%), groendecoratie (43%), balkon- en terrasplanten (37%), kamerplanten (33%) en bloembollen (24%). Een groot percentage bezoekers (89%) zei hun doelen voor de beurs te hebben bereikt. In totaal bezochten tijdens de vijf beursdagen meer dan 10.200 bezoekers van Christmasworld, Paperworld en Creativeworld om zakelijke redenen ook Floradecora, ongeveer hetzelfde aantal als het voorgaande jaar.

Voor meer informatie:
www.floradecora.messefrankfurt.com
Publicatiedatum: