“Met je poten in de klei en je hoofd in de cloud”

Floranti lanceert nieuw platform voor de bloemen- en plantensector

Floranti start een nieuw platform voor de bloemen- en plantensector. Een platform waar zowel kopers en aanbieders van bloemen en planten met elkaar verbonden worden. De focus ligt vooral op de vindbaarheid en de zichtbaarheid van de producten en de bedoeling is intensief te gaan samenwerken en voordelen te delen. “Het platform is uitgedacht door in de huid van de gebruikers te duiken. Je moet weten wat zij willen, dat betekent met je poten in de klei staan en met je hoofd in de cloud zitten”, dat is nodig om de sector goed te begrijpen en vooruit te helpen, stelt directeur van Floranti, Maurice van Winden.

Zien en gezien worden, dat valt niet mee in de digitale wereld waar bloemen en planten verhandeld worden. Nieuwe introducties en leuke plant-pot combinaties zijn moeilijk vindbaar, kwekers die onderaan zoekresultaten verschijnen, puur vanwege de eerste letter van hun achternaam, eenvoudig en onafhankelijk digitaal koppelen, daar belooft Floranti de oplossing voor leveren.


Het team van Floranti (foto genomen van de website)

Samenwerken, durven, doen en delen
Maurice van Winden is van mening dat het juist de tuinbouwsector is die groot geworden is door samen te werken, en dat zou volgens hem nu nog moeten gelden. “Het is nu tijd om elkaar online te vinden, om te verbinden in een digitaal platform via een coöperatieve structuur. Zowel aanbieders als koper kunnen instappen. Wij vragen aan de deelnemers van de coöperatie of ze mee willen denken, mee willen doen en willen delen. Deelnemers profiteren via stemrecht, dividend en discounts.”

Live
Vandaag gaat de nieuwe website www.floranti.com live. Het Floranti team is druk aan het werk om het platform in te richten en verder te ontwikkelen. In het tweede kwartaal van 2018 zal de eerste versie de lucht ingaan die, meent Maurice, echt vernieuwend genoemd mag worden. “Er zijn zoveel mooie producten of concepten die nu ondersneeuwen in de massa van het grootse aanbod in Nederland dat het moeilijk handelen is. Dat gaan wij oplossen door de focus op zichtbaarheid te leggen.
Volgens Maurice moet Florati niet gezien worden als een (nieuwe) concurrent van de veiling. “Daar blijven we vanaf. Het maakt ons niet uit via wie de transactie afgehandeld wordt. We hebben dit platform uitgedacht door in de huid de kruipen van elke willekeurige gebruiker en wij zijn zeker dat het werkt. De komende tijd gaan we ons richten op het aantrekken van partners die er net zo over denken als wij en klaar zijn om deze stap voorwaarts met ons te gaan maken”.

Voor meer informatie:
Floranti
Maurice van Winden:
M: 06 – 23011054
E: Info@Floranti.com
www.floranti.com


Publicatiedatum :



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2018