Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Bart Duyvenvoorde

"Aanbiedingen moeten kunnen doorrollen naar je klant"

Tholen - Het is een beetje de tijd van het jaar, een soort laagconjunctuur in de rozen. Dat merkt iedereen en dus ook Van Duyvenvoorde Flower & Plants. Bart Duyvenvoorde, de 'rozenman' op het bedrijf, ziet dat de middenprijs de laatste dagen lager ligt dan gebruikelijk, zelf voor november. Hoe kun je je, zelfs op zo'n moment, positief onderscheiden en klanten te vriend houden?

Dynamiek
Als de handel tegenvalt, wil dat zeggen, dat er onder de streep minder overblijft. Maar bij wie precies? De kunst, weet Bart, is om goed contact te onderhouden, elkaar zoveel mogelijk tegemoet te komen, en, misschien het allerbelangrijkste, elkaar wat gunnen. “Ik probeer niet de laatste cent uit de zak van de teler te trekken en andersom probeert hij dat ook niet bij mij. Als een teler mij nodig heeft om wat spullen kwijt te kunnen, dan zal ik hem zo goed als ik kan helpen, want de volgende keer heb ik hem weer nodig als ik spullen tekort kom.”



Voordeeltjes gunnen
Je zit in hetzelfde wereld, je hebt elkaar nodig, en daarom zijn goede verhoudingen cruciaal. Maar concreet, hoe werkt dat ‘helpen’ over en weer? “Je kunt bijvoorbeeld denken aan het opzetten van een actie. We maken bijvoorbeeld wat extra herrie voor een klant of een product middels een mooie aanbieding. En dan werkt het net als de bonus bij de Albert Heijn: de consument pakt allerlei anderen producten mee en zowel jij als de kweker verdient meer. Maar het is dan natuurlijk wel heel belangrijk je klant het voordeeltje te gunnen. Een aanbieding moet ‘doorrollen’, zowel naar de kweker als naar de uiteindelijke winkel.”

Zodoende is de relatie koper-verkoper veel persoonlijker dan je allicht zou vermoeden en zijn Bart en collega's niet alleen inkopers, maar even zozeer 'accountmanagers’. Veel bellen en veel onderweg dus. "Zonder dat contact maak je geen vrienden en wordt het lastig zaken doen."

Met handel in bloemen en planten op praktisch alle landen is Van Duyvenvoorde een van de grote jongens in handelsland. De producten worden dan ook overal ingekocht en langs allerlei kanalen. Ook de klok neemt nog altijd een grote rol in, zo’n 40% van de stelen wordt erop ingekocht. Dagelijks worden er zo'n 200.000 à 250.000 stelen ingekocht.

Voor meer informatie:
Van Duyvenvoorde Flower & Plants
Bart Duyvenvoorde
Bloemenveiling Flora Holland
Venus 181
2675 LN Honselersdijk
T: +31 (0)88-018 34 00
E: contact@duyvenvoorde.nl
www.duyvenvoorde.nl

Publicatiedatum: 20-11-2017

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

21-6-2018 "Takkwaliteit chrysant moet beter"
20-6-2018 Kenia: Delbard bouwt showkas in Two Lakes
19-6-2018 Waterdrinker gastheer van voorronde NK Bloemsierkunst
18-6-2018 Saoedische importeur groeit naar 1,2 miljoen stelen
14-6-2018 "Geen compensatie na bruinrot hard gelag voor rozentelers"
13-6-2018 FlowerTrials van start
13-6-2018 Impatiens walleriana Imara klaar voor come-back
12-6-2018 Bron besmetting bruinrot in roos nog niet gevonden
12-6-2018 Derde editie Wim Hazelaar trofee zoekt kandidaten
6-6-2018 Pioenen domineerden de Franse Moederdag
6-6-2018 Zijn tulpen eenjarig of meerjarig?
6-6-2018 "Rooskleurige toekomst voor nieuwe onderstam"
1-6-2018 Pioenen voor Kika
23-5-2018 Aanvoer pioenen nadert piek
22-5-2018 Rozen uit Lottum bloeien straks bij de Keukenhof
18-5-2018 Roos Ever Red vanaf vandaag op de klok in Aalsmeer
15-5-2018 Kamervragen over steun vanwege bruinrot
7-5-2018 Bloemen met print vindt steeds meer verspreiding
7-5-2018 Een miljoen pioenen op het punt van uitbarsten
4-5-2018 Dutch Lily Days krijgt met Pieter Landman warm pleitbezorger voor de lelie

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code