Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
"Het gaat niet alleen om ideeën, je moet ze ook implementeren"
Aviv Flowers daagt sector uit snijbloemenconsumptie te verhogen
Tholen - Lucas Vos reikte gisteren de eerste exemplaren uit van het boek '22 manieren om de snijbloemenconsumptie te verhogen', uitgegeven door de Israëlische snijbloemencoöperatie Aviv Flowers. Het bedrijf legt met de uitgave de bal bij de sector: wie neemt de handschoen op om met de inspiratie aan de slag te gaan?
Een pop-up bloemenwinkel openen of een concept ontwikkelen voor bloemen onderweg. Het zijn manieren waarmee het gebruik van snijbloemen toe zou kunnen nemen. Maar het gaat niet alleen om het hebben van ideeën. "Je moet ze ook implementeren om daadwerkelijk iets te veranderen", vindt Shay Lehrmann van Aviv Flowers. Bij de presentatie van hun boek '22 ideas to increase global cut flowers', gisteren in de Expedition Center in Aalsmeer, klonk daarom ook een oproep aan de markt.
Aan de slag
"Het idee achter deze avond en achter het boek is dat elk van onze klanten en alle deelnemers vanavond 1 van de 22 ideeën uitkiest en dit samen met een klant implementeert in hun markt of regio. We vragen iedereen een foto of video te sturen van het concept. Binnen een jaar publiceren we dan een vervolg op het boek", vertelt Shay.
Met de bijna 300 gasten die er gisteren waren en met deze visie hoopt Aviv Flowers de bloemensector daadwerkelijk een impuls te geven. "Dat moeten we met zijn allen doen. Ideeën alleen zijn leuk, maar je moet ze ook implementeren om in de markt daadwerkelijk een verschil te kunnen maken."
Lucas Vos toonde zich bij het uitreiken van de eerste exemplaren in ieder geval enthousiast over het concept. "Wat jullie laten zien draagt bij aan mijn droom: bloemen en planten veel dichter bij de consument brengen." Hij benadrukte bovendien het belang van duurzaamheid in de bloemensector. "Mensen moeten weten dat met de aankoop van bloemen en planten ze ook bijdragen aan een betere wereld, aan een beter milieu."