BloembollenVisie wordt Greenity
Lezers die binnenkort denken ‘ik heb de BloembollenVisie niet ontvangen’, hebben het juist. Vandaag, 26 oktober, is de laatste editie van BloembollenVisie verschenen. In het vervolg – met ingang van 9 november 2017 – valt Greenity bij abonnees op de deurmat. Het vakblad heeft een restyling ondergaan en een titel gekregen die beter past de huidige tijdgeest en de sector die wordt vertegenwoordigd. ‘Greenity, voor ondernemers met ambitie’.
Uitrol online platform
De introductie van Greenity zal gepaard gaan met de lancering van een nieuw online platform. De website www.greenity.nl (vanaf 6 november live) wordt de plek waar actualiteiten ontsloten worden, gebruik makend van moderne technieken. Zo is er veel ruimte voor (bewegend) beeld, wordt de vertrouwde nieuwsbrief gecontinueerd en geoptimaliseerd en vormen sociale media vast onderdeel van de vernieuwde formule. Het online platform wordt komende jaren verder uitgerold en zal de thuisbasis worden voor iedereen die actief is in de bloembollen- en vasteplantensector.
Events onderdeel van de formule
Het magazine wordt het kanaal voor de achtergronden en verdieping. De bladformule van Greenity rust op een aantal belangrijke pijlers: teelt, afzet, ondernemerschap, trends en ontwikkelingen, onderzoek en opinie. De vaste elementen visie, vakvenster, teeltadvies, het redactioneel commentaar en de columns blijven behouden naast stevige achtergrondartikelen en een aantal nieuwe rubrieken. Ook events worden onderdeel van de nieuwe formule om de ambitie ‘informeren, inspireren en verbinden’ kracht bij te zetten.
Uitgevers op afstand
Het vakblad Greenity blijft een uitgave van CNB (bemiddeling) en de KAVB (belangenbehartiging). Beide partijen maken zich, in het belang van het collectief, sterk voor de uitgave van een onafhankelijk vakblad. Om die onafhankelijkheid te waarborgen, leggen de uitgevers de verantwoordelijkheid voor de inhoud geheel bij de redactie. “In ruil voor het risico dat zij dragen, hebben de uitgevers naar rato eigen redactionele pagina’s tot hun beschikking”, aldus Jeannet Pennings, hoofdredacteur en bladmanager van Greenity. “Op vergelijkbare wijze werken we samen met Hobaho en Anthos, die vanuit hun positie kennis delen met de branche. Deze pagina’s zijn voor de lezer duidelijk herkenbaar.”
Alle vernieuwingen zorgen voor een nieuwe dynamiek. Zonder afscheid te nemen van onze ruim veertig jaar ervaring, stelt Pennings. “De behoefte aan vakinformatie zal altijd blijven. Aan ons de taak structuur te bieden in het aanbod en informatie te voorzien van een betekenisvolle context. Ondernemers informeren, hun kennis verrijken en helpen hun visie aanscherpen: dat is onze ambitie. Online én offline.”
bron: BloembollenVisie