Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Start-up Sprinklr haalt 150.000 euro op

Sprinklr, de Amsterdamse planten-startup die in mei 2016 startte, heeft 150.000 euro aan investering opgehaald bij drie bedrijven. Sprinklr helpt stedelingen bij het vergroenen van hun omgeving door selecties van planten te verkopen en klanten te helpen bij het verzorgen van die planten via een app.

Sprinklr, opgericht door Suzanne van Straaten, Liedewij Loorbach en Mark Gallop, wil stedelingen verbinden met natuur op de meest duurzame manier. Ze willen de plantenwereld opschudden, van kweker tot consument. In de komende vier jaar heeft Sprinklr tot doel 200.000m2 meter groen naar steden in Europa te brengen, zowel binnenshuis als buitenhuis. Dat doen ze door zowel duurzame kamerplanten als biologische buitenplanten te verkopen en thuis te bezorgen bij consumenten. Klanten krijgen vervolgens een plantcoach-app, vol informatie over de planten en verzorgingstips, zodat ze de planten lang levend en groen houden.



Investeerders
De investeerders in Sprinklr zijn Elho, marktleider in Europa in de markt van kunststof potterie, Royal Lemkes, partner voor grootschalige retail op het gebied van kamer- en tuinplanten, en MTM Investments, het seed fund van Tim van den Bosch en Marcel van der Heijden, oprichters van digital agency A Friend of Mine. Met deze drie partners haalt Sprinklr niet alleen geld op, maar haalt de groene start-up ook kennis in huis, zowel over de sierteeltsector als over e-commerce.
 
Uitbreiding
Sprinklr, dat onlangs de duizendste klant verwelkomde, gebruikt de investering om te groeien en de bedrijfsvoering te verbeteren en professionaliseren. Sprinklr gaat nog meer gas geven op zichtbaarheid in de retail. Onlangs opende Sprinklr een eigen winkel in Centraal Station Amsterdam en waren er pop-up verkooppunten in de Bijenkorf.

Voor meer informatie:
Stichting Sprinklr Impact
Prinsengracht 436
1017 KE Amsterdam
M: 06-25024771
E: info@sprinklr.co
www.sprinklr.co
Publicatiedatum: