FleuroStar Award

Selecta one is 'winnaar met de wow-factor'

De FleuroStar Award 2017/2018 is gewonnen door de Calibrachoa 'MiniFamous Double PinkTastic' van Selecta one. Veredelaar Anita Stöver nam de prijs, die ieder jaar wordt toegekend aan de beste marktintroductie, in ontvangst van de voorzitter van het FleuroStar-comité Heike Gronemann en Fleuroselect-voorzitter Herman Hamer.


Anita Stöver neemt de honneurs waar. Links Heike Gronemann, rechts Herman Hamer.


Calibrachoa MiniFamous Double PinkTastic van Selecta one nam het op tegen (van linksboven mee met de klok): Calibrachoa Conga Sunset Kiss van Florensis 9Marjolein Kuyucu-Lodder), Dahlia LaBella Maggiore Rose Bicolour van Beekenkamp Plants (Sirekit Mol), Helianthus interspecific Sunfinity van Syngenta Flowers (Geert-Jan Aldering) en Pepper Mamba-Red F1 van Prudac (Ard Ammerlaan).

De prijs voor beste introductie, de ‘winnaar met de wow-factor’, wordt ieder jaar uitgereikt tijdens de FlowerTrials. Dit jaar werd besloten van de uitreiking een avondprogramma te maken en wel bij een van de genomineerden thuis. De spits werd afgebeten door Beekenkamp Plants, alwaar een man of 90 vorstelijk in de watten gelegd werd.


Thomas Bousart, directeur Dümmen Orange, was de winnaar van vorig jaar

Volgens de jury springt de MiniFamous Double PinkTastic van Selecta one in het oog dankzij 'de tweekleurige roze-witte kringetjes van bloemblaadjes in het hart van de bloem, die bijdragen tot een dieptezicht-effect. Deze uitstekende performer geniet alle voordelen van de MiniFamous serie: versterkte wortels, erg vroeg bloeiend en tolerant tegen meeldauw'.

Jury
Deze jury bestaat uit ruim 30 professionals uit de veredeling, productie, handel, retail, journalistiek en marketing. Een van de nieuw juryleden dit jaar was Frank Sonnenberg, productmanager van de Duitse bloemenwinkel-keten Blume 2000. Daarnaast werd Arjo Maat, een in begonia gespecialiseerde pot- en perkplantenkweker, bereid gevonden in de jury zitting te nemen.


Een volle zaal

Promotie
De winnaar kan zich het komend jaar verheugen over volop media-aandacht. Allereerst wordt de FleuroStar-winnaar door Fleuroselect zowel online als op beurzen en evenementen flink gepromoot. Daarnaast hebben competitiesponsor KAS Tuinbouwcommunicatie, marketingbureau Pull Position en tuinbouw toeleverancier DeschPlantPak toegezegd ieder extra media-aandacht te zullen genereren voor de PinkTastic.
 

Voor meer informatie:
Fleuroselect
info@fleuroselect.com
www.fleuroselect.com  

Publicatiedatum: 16-6-2017
Auteur: Geert Peeters
Copyright: www.bpnieuws.nl

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

23-6-2017 "Externe CO2 noodzakelijk voor klimaatneutrale glastuinbouw"
23-6-2017 Tuinders gaan 15 miljoen m3 aardgas per jaar besparen
22-6-2017 Werknemersfraude in bloementuin
22-6-2017 Fotogeniek kassen krijten
21-6-2017 Fotoreportage: TJW bezoeken nieuwe kas Beekenkamp
21-6-2017 Voorraad en bestelling beheren vanuit één centrale plaats
20-6-2017 Upgrade voor biologische bestrijding van trips
15-6-2017 "Niet meer duwen, sleuren of vegen dankzij automatisering"
15-6-2017 Huur een tuinbouw-data-analist-student in
15-6-2017 Glastuinbouw welkom met brede toelating Nocturn sierteelt
14-6-2017 Foto's : zonnige FlowerTrials van start
13-6-2017 Westland minder in de schulden
13-6-2017 Arysta LifeScience beëindigt distributie-overeenkomst met Bayer
13-6-2017 Daar gaat-ie: FlowerTrials van start
9-6-2017 P.J. Dave Flowers gaat rozen verwerken met Bercomex RoseMatic
9-6-2017 Data Science Prijs voor energiebiedsysteem
9-6-2017 Herregistratie Luna Privilege een feit
8-6-2017 Fog-System installeert vernevelingssysteem in nieuwe kas OK Plant
8-6-2017 Digitale verkoop in de lift bij Berkel Flowers
8-6-2017 PureBlooms moet munt slaan uit luchtzuiverende werking gerbera

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code