Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Drie bloemisten doen oproep: ‘Toon meer lef en trots’

Drie jonge creatieve ‘florale’ ondernemers Joyce Brueren, Resi van Gool en Ilona Bokma lieten in het laatste Bouquet Tales Lab hun eigen stijl spreken in diverse zomerse boeketten. Hoewel ze alle drie de zomerse vibes anders vertalen in bloemwerk, zijn ze het over een ding eens: bloemisten moeten echt meer lef tonen als het gaat om hun vakmanschap en creativiteit. Juist ook in boeketten mag de klant meer spontaniteit, verrassing, imperfectie en contrasten verwachten.



De drie ‘flower angels’ werken zelf als freelance bloemisten en maken gebruik van de oude marketingstrategie 'word-of-mouth', maar dan in een nieuw jasje. Als onlosmakend onderdeel van hun werk zetten ze social media actief in. Lef tonen in je werk vraagt ook om meer durf en trots in je communicatie, zowel in je winkel als online! “Als bloemist moet je vooral jezelf verkopen”, aldus Joyce, Resi en Ilona. In de nieuwe zomerse Bouquet Tales krant delen zij hun inspiratie en (verkoop)tips.

Als extra tips geven de drie professionals ‘collega’s’ nog het volgende mee:
1. Kopieer niet je collega, maar experimenteer vooral zelf!
2. Creëer een eigen stijl in boeketten en laat zo zien wie je bent.
3. Geef mooie bloemen in je boeketten echt de ruimte.

Bouquet Tales gefundeerd op samenwerking
De Bouquet Tales krant wordt via een selectie van ‘partner-groothandelaren’ verspreid onder ruim 26.000 Europese bloemisten. Bouquet Tales is een gezamenlijk initiatief van Concept Factory en Strøm Creative Marketing. Uniek binnen dit project is de samenwerking met o.a. JustChrys, HydrangeaWorld, Simply Calla, Avalanche+ Rozen. Bij de zomereditie is ook Hilverda Kooij (Dianthus Solomio en Dianthus Green Trick) aangesloten.

Publicatiedatum: