Drie bloemisten doen oproep: ‘Toon meer lef en trots’
De drie ‘flower angels’ werken zelf als freelance bloemisten en maken gebruik van de oude marketingstrategie 'word-of-mouth', maar dan in een nieuw jasje. Als onlosmakend onderdeel van hun werk zetten ze social media actief in. Lef tonen in je werk vraagt ook om meer durf en trots in je communicatie, zowel in je winkel als online! “Als bloemist moet je vooral jezelf verkopen”, aldus Joyce, Resi en Ilona. In de nieuwe zomerse Bouquet Tales krant delen zij hun inspiratie en (verkoop)tips.
Als extra tips geven de drie professionals ‘collega’s’ nog het volgende mee:
1. Kopieer niet je collega, maar experimenteer vooral zelf!
2. Creëer een eigen stijl in boeketten en laat zo zien wie je bent.
3. Geef mooie bloemen in je boeketten echt de ruimte.
Bouquet Tales gefundeerd op samenwerking
De Bouquet Tales krant wordt via een selectie van ‘partner-groothandelaren’ verspreid onder ruim 26.000 Europese bloemisten. Bouquet Tales is een gezamenlijk initiatief van Concept Factory en Strøm Creative Marketing. Uniek binnen dit project is de samenwerking met o.a. JustChrys, HydrangeaWorld, Simply Calla, Avalanche+ Rozen. Bij de zomereditie is ook Hilverda Kooij (Dianthus Solomio en Dianthus Green Trick) aangesloten.