Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hydrangea World brengt boodschap kamerhortensia tot leven

Hortensialiefhebbers hoeven tegenwoordig niet te wachten tot de zomer. Het seizoen van de kamerhortensia is nu al begonnen. Aan de start van dit nieuwe bloeiseizoen zorgt de collectieve promotiecampagne Hydrangea World voor extra ‘reuring’ om aankopen te stimuleren. Via nieuw beeldmateriaal in diverse consumentenmedia prikkelt Hydrangea World consumenten in Nederland en Duitsland met de kamerhortensia als kleurrijke verrassing. Daarnaast zijn dit jaar animatievideo’s ontwikkeld die de positieve eigenschappen van de kamerhortensia benadrukken en handige verzorgingstips weergeven.

Cartoon animatie
In de nieuwe animatievideo’s maakt Hydrangea World gebruik van personages in cartoonvorm, die aansluiten bij de doelgroep. Eén van deze animaties brengt in beeld hoe de kamerhortensia een positief effect kan hebben op de luchtvochtigheid in huis en dus op een gezond binnenklimaat. Een tweede animatie laat zien dat de hortensia na een lange bloeiperiode binnen, een plekje in de border kan krijgen voor een tweede leven. Uit consumentenonderzoek blijkt dat de consument weinig kennis van verzorging heeft en dat dat voor sommigen de reden is om geen aankoop te doen. Daarom is er ook een animatie die zich richt op de eenvoudige verzorging van hortensia.

Visuele prikkels
Hydrangea World heeft nieuwe sfeerbeelden met kamerhortensia’s aangeboden aan verschillende Nederlandse en Duitse consumentenmedia, zowel online als offline. Deze sfeerfoto’s zijn ook voor de (vak)handel gratis beschikbaar, ter ondersteuning op de winkelvloer. De beelden van 2024 laten zien hoe veelzijdig de kamerhortensia is en hoe deze toegepast kan worden in elk interieur.

Inhaken op campagne
De kamerhortensia is tot in de zomer verkrijgbaar in een grote verscheidenheid aan kleuren, vormen en formaten. Het seizoen loopt door tot begin juli. Van begin februari tot en met mei zal de aanvoer het grootste zijn. Kijk voor meer informatie, inspiratie en digitaal promotiemateriaal voor eigen gebruik op www.hydrangeaworld.com

De collectieve promotiecampagne ‘Hydrangea World’ is een initiatief van alle hortensia aanvoerders van Royal FloraHolland en meerdere Europese hortensiaveredelaars en –vermeerderaars. De campagne wordt uitgevoerd door marketingbureau Concept Factory. In het seizoen wordt promotie gedaan voor zowel kamer- als tuinhortensia. Op de eigen kanalen van Hydrangea World (website en social media) wordt bovendien samengewerkt met de producenten van snijhortensia.

Foto credit: hydrangeaworld.com

Publicatiedatum: