De collectieve promotiecampagne 'Hydrangea World' is al even van start voor de kamerhortensia, maar nu het verkoopseizoen voor buiten is begonnen, komt daar ook volop aandacht voor de tuinhortensia bij. De focus ligt op consumenten in Nederland, Duitsland en Polen. Doel van de campagne is om te laten zien dat zij met tuinhortensia maandenlang rijkelijke bloei in hun tuin of op balkon of terras hebben en dat de hortensia daarom een musthave voor de tuin is. Voor de (vak)handel is verkoopondersteunend materiaal beschikbaar om zelf promotie te doen.
Inhaken op campagne
Op de website www.hydrangeaworld.com staat volop informatie, inspiratie en digitaal promotiemateriaal om te downloaden. Zoals beeldmateriaal, een poster met verzorgingstips en posters om speciale dagen en geefmomenten te ondersteunen. Uit consumentenonderzoek weten we bijvoorbeeld dat de hortensia een populair cadeau is voor een housewarming of verjaardag. Maar zeker ook voor Moederdag en Vaderdag. Meer inspiratie is te vinden op Facebook (Hydrangeaworld) of Instagram (@Hydrangea_world).
Foto credit: hydrangeaworld.com