Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Joost Roorda, Growfun

Geurende bloempot in stroomversnelling

ScentSation, een nieuw merk van Growfun, staat voor iets wonderlijks: potten met allerlei lekkere geurtjes. Afgelopen jaar presenteerde het bedrijf het idee voor het eerst, maar dit jaar, en zeker na de Trade Fair eerder deze maand, lijkt het echt opgepikt te worden. “Hadden we toen alleen nog wat prototypes, nu zijn potten in meer geuren en in een mooi cadeauconcept op voorraad. En de interesse in het concept is enorm!”



Dat vertelt Joost Roorda van Growfun, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het produceren van allerlei kunststofproducten en concepten voor de sierteelt. Op de beurs werden nieuwe geuren – denk aan kaneel, vanille, banaan en sweet blossom – in een nieuwe cadeauconcept gepresenteerd en beursgangers die zogezegd hun neus volgden, moeten de potten wel gezien hebben. Het nieuwe concept bestaat uit een i.s.m. de kwekers gemaakte pot-plant combinatie, verpakt in een mooie kartonnen meeneemverpakking. Echt iets voor, zeg, een Moederdag.

Beschermd
Het productieproces houdt het bedrijf liever voor zich: dat is het spreekwoordelijke 'geheim van de smid'. Dat het echter niet eenvoudig is om een en ander goed te produceren en dan met name het goed krijgen van de geuren, wil Joost graag benadrukken. “Er zijn de nodige tests aan vooraf gegaan. Je hebt niet zomaar een nieuwe geur. Het is niet eenvoudig de juiste receptuur te vinden en er, bijvoorbeeld, voor te zorgen dat de geur niet morgen alweer verdwijnt. En we hebben er een mooi concept omheen gebouwd, wat ook niet zomaar te kopiëren is.” Om het concept toch zo goed mogelijk te beschermen, heeft Growfun de naam en het productieproces laten vastleggen.


Enkele voorbeelden (vlnr): coffee met koffieplant, kaneel met dendrobium orchidee, Sweet Blossom met Franse geranium en banaan met bananenplant.

Markt bestormen
Zoals opgemerkt lijkt een en ander nu in een stroomversnelling te geraken. Nieuwe geuren zijn toegevoegd en men merkt meer interesse vanuit de markt. “Ook exporteurs pikken het op. Onze eerste grote afnemer was Bakker Hillegom. Dat is natuurlijk een leuke klant om te hebben, want mede dankzij hen vinden de geurpotten veel verspreiding. En het potentieel in het cadeausegment is naar wij denken groot. Het zou in de productcategorie kaarsen en andere geurproducten voor in huis flink kunnen groeien.”

De gebruikte geurstoffen worden, overigens, ook in de foodindustrie gebruikt, zijn veilig voor mens en milieu en hebben geen invloed op de groei en bloei van de planten.

Voor meer informatie:
ScentSation
Joost Roorda
Postbus 555
3760 AN Soest
Tel: +31 (0) 15 257 4405
Fax: +31 (0) 15 257 4406
E: sales@growfun.nl
www.scentsation.nl

www.growfun.nl
Publicatiedatum: