Bob IJpelaar, K.G. van Vliet

Van karrenduwer naar logistiek specialist

Tholen - K.G. van Vliet is onlangs verhuisd naar een gloednieuw pand aan de Rietwijkeroordweg in Aalsmeer. Dat was hoog nodig, want het bedrijf groeide uit zijn jasje. Met 23.000 m2 loods oppervlak (en 39.000m2 grondoppervlak totaal) kan men weer een tijdje vooruit. Inmiddels is men goed en wel over en draait het hoogseizoen op volle toeren. Aan werk dan ook geen gebrek, vertelt directeur Bob IJpelaar. “In het laag seizoen wil de klant zoveel mogelijk kosten drukken en in het hoog seizoen wil hij zo efficiënt mogelijk werken. Dat is nu, en op die drukste momenten kunnen wij de complexe logistieke gang van zaken ondervangen.”

Onafhankelijk
K.G. van Vliet bestaat feitelijk uit twee onderdelen, Van Vliet Horti en Van Vliet Retail. Beide units zijn onderverdeeld in zeven verschillende onderdelen/afdelingen, waaronder praktisch iedere vraag kan worden behandeld. Vanuit drie verschillende fabrieken, een in Nederland en twee in het buitenland, wordt alles op het gebied van staal, kunststof, aluminium en hout geproduceerd. Omdat alles in eigen beheer gebeurt – productie én serviceverlening – maakt dit Van Vliet naar eigen zeggen bij uitstek onafhankelijk. Bovendien wordt veel op maat geproduceerd. “We hebben op dit moment zo’n 35/40 verschillende soorten rolcontainers. Tegelijkertijd proberen met iedere klant mee te denken om ook voor hun een, op maat gemaakte, dienst te ontwikkelen.”


"Van Vliet doet veel aan productontwikkeling, zo hebben we een aantal nieuwe concepten voor platen ontwikkeld. Wij hebben platen die 300 kilo kunnen dragen en een zeer lange levensduur hebben. Daarnaast zijn ze heel eenvoudig schoon te maken omdat ze van kunststof zijn", aldus Bob

Van handel naar serviceverlener
“Wij zijn eigenlijk van een traditionele handelsonderneming uitgegroeid naar een klantgerichte service organisatie”, vervolgt Bob. “Van de handel in karren naar het ontzorgen op het gebied van sierteeltlogistiek. De administratie van de karren kunnen we overnemen en via onze online applicaties en app kunnen de klanten hun transacties en saldi inzien. De data kunnen zij eenvoudig downloaden om deze in hun eigen systemen te verwerken. De app is sinds vorige week online gegaan. Klanten kunnen hier alle transacties, hun saldo etc. zien en hebben zo een volledig overzicht. In plaats van een onoverzichtelijke administratie die vaak achterloopt heeft de klant nu een perfect georganiseerd overzicht dat realtime is.”

Vaak hebben bedrijven ook geen goed overzicht wat de karren en de processen eromheen nu eenmaal kosten. "Wij brengen geheel in beeld wat je er aan kwijt bent en hoe je het efficiënter kunt doen. Als bedrijven bij ons komen, dan leveren wij de karren die ze nodig hebben en doen we de inslag, opslag, uitslag, repareren ze, houden alles voor ze bij en meer. Als de klant iets nodig heeft, komen wij het a la minuut leveren. Op deze manier heeft men altijd de juiste- en functionele karren en hoeft men zich nergens druk om te maken.”


De nieuwbouwlocatie aan de Rietwijkeroordweg in Aalsmeer

Schoenmaker blijf bij je leest
Volgens Bob geeft Van Vliet daarmee een voorbeeld, die wel wat meer nagevolgd zou mogen worden. "Het zit misschien niet in het aard van het beestje veel uit handen te geven, maar ik denk dat het goed is als men – kwekers, exporteurs, handelaren – zich minder op randzaken en meer op de eigen corebusiness zou richten. Je kunt toch niet alles alleen en samenwerking is een sleutel, maak dus optimaal gebruik van je eigen expertise én van die van een ander.”

Voor meer informatie:
K.G. van Vliet Verhuur B.V.
Rietwijkeroordweg 33
1432 JG Aalsmeer
T: +31 - (0)297-231723
F: +31 - (0)297-321130
E: info@vanvlietcontainers.nl
www.vanvlietcontainers.nl

Publicatiedatum :
Auteur:
©


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2018