Promotiecampagne Ruik-de-lente-dagen van start

Vanaf vandaag kunnen bloemisten zich inschrijven voor de Ruik-de-lente-dagen. Deze dagen worden georganiseerd van 21 t/m 31 maart als officiële start van het lenteseizoen.

Uit onderzoek blijkt dat mensen houden van dingen die hun zintuigen stimuleren. Bloemen prikkelen verschillende zintuigen tegelijk; het oog door hun prachtige vormen en kleuren, reuk wordt gestimuleerd door de onweerstaanbare geur en de tast door de hoge aaibaarheidsfactor. Tijdens de Ruik-de-lente-dagen wordt de consument geattendeerd op de zintuiglijke eigenschappen van voorjaarsbloemen. Met deze kennis is de promotiecampagne ‘365 dagen bloemen’ vorig jaar gestart met de Geurproeverij i.s.m. zeven Nederlandse bloemisten en een Duitse groothandelaar. Dit jaar wordt de geuractie bij de bloemist gesteund door de sectororganisaties Royal FloraHolland, Plantion, VBW en Bloemenbureau Holland.



Gratis promotiepakket voor Nederlandse bloemisten
Royal FloraHolland, Plantion en VBW stellen 500 promotiepakketten beschikbaar, bestaande uit een stoepbordposter (A1), posters (A3) voor in de winkel, boeket- en bloemenkaartjes. Hiermee kunnen bloemisten hun klanten attenderen op de start van de lente én op de heerlijk geurende voorjaarsbloemen zoals sering, hyacint, bloesemtakken, Polyanthus tuberosa en nog veel meer. Het gratis promotiepakket kan tot 10 maart a.s. online worden aangevraagd via www.vbw.nu/ruikdelente of kan vanaf 15 maart worden afgehaald bij alle locaties Royal FloraHolland, Plantion en Waterdrinker.

Voorjaarsbloemenacties over de grens

In samenwerking met de Belgische bloemistenorganisatie KUFB en zes groothandelaren is in België week 11 (12 t/m 18 maart) uitgeroepen tot de Ruik-de-lente-week. Alle groothandelaren zetten acties op om hun klanten te stimuleren geurende voorjaarsbloemen te kopen. De promotiecampagne ‘365 dagen bloemen’ stelt bovendien 400 promotiepakketten beschikbaar voor de Belgische bloemist. Via Bloemenbureau Holland worden de Ruik-de-lente-dagen ook in Frankrijk ondersteund. Zij stellen 500 promotiepakketten beschikbaar voor de Franse bloemist en worden verspreid via 17 groothandelscentra van Agora.


 
Sector werkt samen
De campagne ‘365 dagen bloemen’ is het initiatief van 2.200 seizoensbloemenkwekers: bolbloemenassortiment, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheesters i.s.m. Royal FloraHolland. “De sector maakt een enorme stap voorwaarts,” vertelt Marcel van Tol, namens het Bestuur van het promotiecollectief. Marcel: “De steun van Royal FloraHolland, Plantion, VBW en Bloemenbureau Holland geeft een positieve boost aan activiteiten om seizoensbloemen onder de aandacht te brengen bij de bloemist en hen te ondersteunen bij de verkoop ervan. Wij gaan verder!”

bron: Promotiecommissie Seizoensbloemen

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2018