Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Riza Expo, 4-6 en 10-11 juni

"We willen de kracht van onze samenwerking laten zien"

Tholen - Met de Riza Expo opent het jonge kwekerscollectief Riza Growers voor het eerst de deuren van haar inspiratiecentrum. Het event vindt plaats van 4 t/m 6 en 10 en 11 juni in Wateringen en is bedoeld voor exporteurs, retailers, vakhandel en tuincentra. "Dit is hét moment om te laten zien waarom we Riza zijn begonnen," zegt Henk de Jong, commercieel directeur van Riza.

Ruim drie jaar geleden ontstond het idee voor een collectief van bloeiende plantenkwekers. Inmiddels zijn zes familiebedrijven samengekomen in één coöperatie. De productiebedrijven hebben hun verkoop losgelaten, en alles wordt nu centraal via Riza aangeboden. "We werken met een jong, enthousiast team," vertelt Henk. "De gedeelde waarden van familiebedrijven zorgen voor een sterke onderlinge band. Dat voel je in alles."


Henk de Jong van Riza

Waardecreatie
Volgens Henk draait het bij Riza niet om volume alleen, maar vooral om waardecreatie door de hele keten. "We zoeken actief de driehoek op tussen kweker, exporteur en eindklant. Wat we willen is simpel: de juiste plant, op het juiste moment, op de juiste plek."

Het team van Riza is nauw betrokken bij klanten, ook internationaal. "We werken vraaggestuurd. Exporteurs waarderen dat: zij hebben een breed assortiment, maar kunnen niet overal expert in zijn. Wij zijn dat wel in onze productgroepen. Zo helpen we elkaar de vertaalslag naar het winkelschap te maken."

Riza Expo
De Riza Expo is het moment om het inspiratiecentrum van binnen te zien. "Bezoekers worden meegenomen in onze wereld: van assortiment en nieuwe keramieklijnen tot thematische presentaties voor retail. We laten zien hoe je met data en productkennis waarde kunt toevoegen," aldus Henk.

Een bijzonder onderdeel is de datakoppeling via QR-codes op ieder product. "Zo zien we waar planten gescand worden, en kunnen we met die inzichten gerichter adviseren. Er zit zelfs een plantcoach in die vragen van consumenten beantwoordt en die wij ook kunnen inlezen, waardevolle info voor de hele keten."

Voor wie?
De Expo is relevant voor exportpartners, tuincentra, bloemisten én retail. "We zetten de klant, zijn doelstellingen en de consument centraal. We willen samen met klanten jaarkalenders maken, workshops geven en combinaties uitwerken. Alles om de klant te helpen zijn schap optimaal in te richten. Het draait om samenwerking en efficiency, zeker in een markt waar marges onder druk staan."

Toekomstvisie
Riza zet vol in op vier kernwaarden: excellente service, een breed en diep assortiment, datagedreven werken en duurzaamheid. Henk: "We willen een fijne plek zijn waar mensen geïnspireerd worden en waar je goede gesprekken voert over hoe we samen de keten beter kunnen maken."

Bezoek plannen?
Aanmelden voor de Expo kan via rizagrowers.nl/expo. Het inspiratiecentrum blijft ook na de Expo op afspraak geopend. "We hopen dat dit echt een ontmoetingsplek wordt voor onze klanten en hun klanten," besluit Henk.

Voor meer informatie:
Henk de Jong
Riza
Tel.: +31 (0)85 23 95 212
[email protected]
www.rizagrowers.nl