Vanaf april begint het nieuwe verkoopseizoen voor geraniums (Pelargonium). Om retailers in Nederland en België te ondersteunen, zet Pelargonium for Europe (PfE) – het collectief van Europese kwekers en veredelaars – een promotiecampagne in. Het doel: consumenten inspireren om hun balkon, terras of tuin op te fleuren met geraniums en zo de verkoop te stimuleren.
Tuincentra, bouwmarkten, bloemisten en online aanbieders kunnen gebruikmaken van gratis promotiematerialen om geraniums extra onder de aandacht te brengen. Zo is er kant-en-klare social mediacontent beschikbaar, met professionele foto's, video's en teksten die eenvoudig te gebruiken zijn voor promotie. Daarnaast kunnen retailers de zichtbaarheid van geraniums in de winkel vergroten met speciaal ontwikkeld POS-materiaal, zoals opvallende displays, posters en verzorgingskaart voor hun klanten.
Meer klanten op zonnige dagen? Zet de geranium in
Het campagnethema 'Eindeloos zomergeluk! Geraniums brengen kleur' speelt in op de consumententrend om buitenruimtes gezellig en sfeervol te maken. Met de juiste presentatie in de winkel en slimme promotie via (sociale) media kan de geranium een echte klantentrekker zijn op zonnige dagen.
Brede mediacampagne voor maximale impact
De promotie loopt via een mix van online en offline kanalen: televisie, magazines, dagbladen, social media (Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest) en samenwerkingen met influencers en evenementen. Hiermee wordt brede aandacht gegenereerd voor geraniums, wat retailers de mogelijkheid biedt om in te spelen op de verhoogde zichtbaarheid en interesse van consumenten.
Doe mee
Het gratis promotiemateriaal is te downloaden via https://pfe-trade.com/nl/. POS-materiaal voor de winkelvloer is aan te vragen onder het kopje 'POS-materialen'. Vragen of updates ontvangen? Neem contact op met campagnemanager Nelleke Vos ([email protected]).
Voor meer informatie:
Europe in Bloom
https://mijn-geranium.nl/