Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bloemen blijven populair Valentijnsgeschenk

Vier op de tien Vlamingen koopt een cadeau voor Valentijn, en daarbij blijven bloemen een populaire keuze. Uit een iVox-bevraging* in opdracht van VLAM blijkt dat mannen het vaakst een boeket of plant schenken (19%), gevolgd door chocolade of snoep (16%) en belevenissen (13%). Bij vrouwen staan chocolade en andere zoetigheden bovenaan, gevolgd door belevenissen (12%) en parfum of verzorgingsproducten (8%).


Campagnebeeld 'Word ook een gever'

Valentijn piekmoment voor bloemen
Dat bloemen het symbool van liefde zijn, wordt bevestigd door het aankoopgedrag in België. In de week van Valentijn stijgt de verkoop van snijbloemen met 80% en verdubbelt de totale verkoop.** Gemengde boeketten zijn de favoriet en nemen meer dan de helft van de bloemenomzet voor hun rekening (54% tegenover 47% in een gemiddelde week). Opvallend: tulpen zijn aan een opmars bezig en maken nu al 22% van de bloemenverkoop uit rond Valentijn (tegenover 16% normaal). Rozenboeketten, traditioneel hét Valentijnsgeschenk, verliezen aan populariteit (8% van de omzet tegenover 14% in een gemiddelde week).

* IVox-onderzoek bij 600 Vlamingen tussen 18 en 54 jaar, uitgevoerd na Valentijn in 2024.
** YouGov consumentenpanel van 6 000 Belgische huishoudens in 2024.

Voor meer informatie:
VLAM
[email protected]
https://www.vlaanderen.be/vlam/

Publicatiedatum: