Inzicht in klantdata is cruciaal voor een effectief verkoopproces. Als organisatie wil je een aanbod doen dat aansluit op de behoeften van je klant. Voorheen had FM Group moeite om klantdata optimaal te benutten, doordat eenzelfde klant onder verschillende codes en soms zelfs in verschillende systemen voorkwam. Dankzij het maatwerkplatform C-Target, ontwikkeld door Cloud++, heeft FM Group nu een 360°-klantoverzicht. Alle verschillende klantcontactmomenten zijn per klant in kaart gebracht en voor alle collega's inzichtelijk. In 2018 ging de samenwerking van start en inmiddels ervaart de FM Group al vele jaren de voordelen die de implementatie van dit CRM-systeem brengt.
Innovatie in de sierteeltsector
Cloud++, softwareontwikkelaar uit Utrecht, is gespecialiseerd in maatwerksoftwareoplossingen, onder andere voor de sierteelt. "Door onze jarenlange ervaring in deze sector begrijpen wij de unieke uitdagingen en behoeften van onze klanten," vertelt Business Development Manager Ivo van 't Geloof. "Bedrijven willen wendbaarder worden, hun systemen beter integreren en grenzen doorbreken die hun huidige ERP-systemen stellen. Onze oplossingen helpen hen hierin stappen te zetten."
Van behoefte naar maatwerkoplossing
De samenwerking met FM Group is volgens projectmanager en architect Richard van Lochem een voorbeeld van hoe maatwerk écht waarde toevoegt. "FM Group had destijds een concrete behoefte waar wij met onze expertise goed in konden voorzien. In eerste instantie ging het om het realiseren van een CRM-systeem die wij in grote delen al hadden ontwikkeld. Dat is met diverse aanpassingen en specifieke koppelingen naar het bestaande applicatielandschap en de databases van FM Group geïmplementeerd. Gaandeweg is het platform in samenwerking met Sjoerd van der Klei en zijn collega's van de Data & IT-afdeling van FM Group doorontwikkeld tot wat het CRM-platform genaamd 'C-Target' nu is. C-Target biedt real-time inzicht in klantgedrag, geavanceerde segmentatiemogelijkheden en krachtige integraties voor dashboards, marketingautomatisering en gepersonaliseerd aanbod."
C-Target
Het CRM-platform is inmiddels uitgegroeid tot een onmisbare schakel en integrale oplossing binnen FM Group. Waar C-Target in eerste instantie werd ingezet door met name directie, sales en marketing, maken nu steeds meer afdelingen gebruik van de functionaliteiten. "Momenteel werken we samen met Cloud++ aan een nieuwe module binnen C-Target, waarmee we financiële processen koppelen aan het CRM-systeem," vertelt Sjoerd, verantwoordelijk als CRM-manager. "Er zijn inmiddels al meer dan 200 actieve gebruikers." Daarnaast zijn veel statische rapporten uitgefaseerd en vervangen door real-time dashboards die geïntegreerd zijn binnen C-Target.
Volgens Ivo blijft C-Target continu in ontwikkeling. "FM Group opereert in een dynamische markt met snel veranderende klantverwachtingen en grote concurrentie. Door het platform voortdurend te verbeteren en verder te integreren in het commerciële hart van de organisatie, blijft het een cruciale bijdrage leveren aan hun succes."
Voor meer informatie:
Cloud++
[email protected]
https://cloudplusplus.com/nl/