De nieuwe EU-regels voor elektrische vrachtwagens moet zorgen voor meer elektrische vrachtwagens, maar het tegenovergestelde effect lijkt in het vooruitzicht, zo schrijft Top Gear. "De uitkomst van de nieuwe regels is dan dat dieselvrachtwagens voor internationaal transport ineens 4 ton meer mogen vervoeren. En als alle vrachtwagens – diesel én elektrisch – dat extra gewicht mogen dragen, dan is er geen voordeel voor de EV's. In de praktijk zullen veel bedrijven dus de goedkopere dieselvrachtwagen kiezen die ook nog eens meer mag meenemen." Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Nieuwe kosten voor betalingsherinnering Blankenburgverbinding en hogere tol vanaf 2026
-
Haven Rotterdam roept vervoerders op tot datadeling om congestie te verminderen
-
Wereldwijde luchtvracht groeit voor achtste maand op rij
-
Sinterklaasgedicht Shypple
-
Opschorting invoerheffingen op bloemen van niet-EU-oorsprong naar het Verenigd Koninkrijk
-
Rederijen temperen verwachtingen rond terugkeer Maersk-schepen in Suezkanaal
-
Brief aan informateur om aandacht voor toekomst handels- en logistieke sector
-
Nederlands goederenvervoer krimpt, wegtransport presteert beter
-
Van Kopen Op Afstand naar RFH Auction
-
Efficiëntere keuring van reeferlading in Rotterdam