Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bloemenbureau benadrukt ook internationaal de boodschap van samenwerking

Bloemenbureau Holland onderstreept ook tijdens de IPM Essen (23 t/m 26 januari) de waarde van samenwerking voor de Nederlandse sierteeltsector. Onder het motto ‘Together for a strong horticulture’ presenteert het Bloemenbureau zijn nieuwe strategische koers en nodigt het bezoekers uit om mee te denken over de boodschap aan de consument.

Sectorverhalen
Medewerkers zijn aanwezig om bezoekers bij te praten over de vernieuwde strategische koers van het Bloemenbureau. Belangrijk daarin is sectorcommunicatie. In 2023 is gestart met het verspreiden van de eerste kwekersverhalen rondom verduurzaming en innovatie. In 2024 zet het Bloemenbureau steviger in om het imago van de sierteeltsector onder consumenten positief te beïnvloeden. Hiervoor worden voor 2024 diverse communicatieactiviteiten voorbereid. En daarvoor zoekt het Bloemenbureau nadrukkelijk de connectie en samenwerking met bedrijven en ondernemers. In de stand worden zij aangespoord om duidelijk te maken welke verhalen vanuit de sector en over bloemen en planten daarbij kunnen helpen. Verhalen die laten zien dat de sierteeltsector er alles aan doet om de wereld een stukje mooier te maken.

Kennis delen en helpen toepassen
Vanuit de nieuwe koers ontwikkelt het Bloemenbureau zich als een kennisgestuurde marketingorganisatie. Het vergaren, delen èn toepassen van beschikbare kennis over de consument speelt daarbij een belangrijke rol. De resultaten van consumentenonderzoeken worden niet alleen voor eigen gebruik ingezet, maar nadrukkelijk gedeeld met de sector. Sierteeltondernemers die bijvoorbeeld meer willen weten over het laatste duurzaamheidsonderzoek en willen nagaan welke waardevolle informatie dat voor hen biedt, kunnen zich melden bij de specialisten van het Bloemenbureau. Er kan dan samen worden gekeken hoe de inzichten in de eigen praktijk kunnen worden toegepast.

Het BBH vindt u in hal 1, stand 1E22.

Gerelateerde artikelen → Zie meer