Met de verkoop van een speciale selectie bloemen hebben bloemenexporteur OZ-Hami en diverse kwekers, met steun van Dutch Flower Foundation en Coloriginz, een bedrag opgehaald van €7.500,- voor Pink Ribbon, een nationale organisatie die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker.
Peter Neuhuijs (Partnerships manager bij Pink Ribbon) en Ruben Sicking (Algemeen directeur bij OZ-Hami)
Together for Pink Ribbon
Na succesvolle voorgaande jaren, sloegen OZ-Hami en Pink Ribbon, ook dit jaar weer de handen ineen tijdens internationale borstkankermaand oktober, om de strijd tegen borstkanker te ondersteunen. Samen met diverse kwekers werd van 2 t/m 6 oktober een speciale selectie bloemen samengesteld, waarvan voor elke steel die werd verkocht geld werd gedoneerd aan Pink Ribbon. Het streven was zoveel mogelijk geld in te zamelen voor Pink Ribbon en awareness voor borstkankeronderzoek te creëren.
Samen met de participerende kwekers ANSU, Anthogether, Berg Roses, Colours of Nature, Lugt Lisianthus, Marginpar, Multi Color Flowers, Nini Roses, Qualily, Together2Grow, VD Laan Tulpen, Voorn Spray Roses, en Zentoo werd een prachtig bedrag van € 7.500,- opgehaald, mede dankzij bijdragen van Coloriginz en Dutch Flower Foundation. “Een prachtig initiatief en mooi voorbeeld van een succesvolle samenwerking tussen exporteur, kweker, en onze klanten om de strijd tegen borstkanker te ondersteunen” volgens Reinier Haasnoot, Manager Marketing & New Business bij OZ-Hami.
Zij aan zij tegen borstkanker
Maar liefst 1 op de 7 vrouwen in Nederland krijgt borstkanker. Elk jaar overlijden er in Nederland nog steeds ongeveer 3.000 mensen (99,2% daarvan is vrouw) aan de gevolgen van borstkanker. Dat zijn er elke dag ongeveer 9. Pink Ribbon haalt geld op voor projecten en onderzoek om borstkanker te voorkomen en om het beter te kunnen behandelen. Daarnaast doet Pink Ribbon er alles aan om het leven na borstkanker zo prettig mogelijk te maken.
bron: OZ-Hami