Ik zie een tweedeling ontstaan", zegt Rico Luman, sectoreconoom van ING, tegen De Telegraaf. "Het aantal hele grote transportondernemingen en de hele kleintjes, de eigen rijders, nemen toe. Middelgrote bedrijven hebben het erg lastig, dat aantal neemt af. Die worden overgenomen of fuseren met elkaar." Het aantal mkb-bedrijven in transport en logistiek wordt rap kleiner, zo stelt de krant. Door hoge investeringslasten, snel stijgende kosten en gebrek aan opvolging vindt er een enorme consolidatieslag in de sector plaats. Lees hier meer.

Abonneren
Vacatures
- Financieel Administratief Medewerker
- ICT / Masterdata medewerker
- Medewerker Beleidsuitvoering & Ondersteuning
- Product Manager Glasgroenten
- Jr. Product Manager Glasgroenten
- Teeltspecialist
- Manager Dienstverlening
- (junior/aankomend) Sales Manager
- Teeltspecialist Flower Trials & Home Garden
- Commercieel Directeur
Weer
"Middelgrote transportbedrijven houden het niet meer vol"
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-12-01 Zo zet een vrachtwagenchauffeur thee
- 2023-12-01 Een gelijk speelveld blijkt grootste knelpunt bij tweede logistieke bijeenkomst
- 2023-11-30 Failliete verlader verklaart met eis van 316 miljoen oorlog aan MSC
- 2023-11-30 Nieuwe Maut-tarieven bekend
- 2023-11-29 Komende week kans op gladheid voor wegvervoer
- 2023-11-29 Zijn laadpalen een nieuw verdienmodel voor land- en tuinbouwbedrijven?
- 2023-11-27 Europa stuurt aan op verplichte aankoop zero-emissietrucks door ondernemers
- 2023-11-24 “Overal waar arbeid duurder wordt, zijn logistieke systemen die arbeid besparen in trek”
- 2023-11-22 Autoverkeer kan tolvrij door Westerscheldetunnel vanaf 2025
- 2023-11-22 Afhandeling aangiften sinds Brexit vervijfvoudigd
- 2023-11-16 Prognose luchtvracht 2024: hoogstens wat procentjes erbij
- 2023-11-16 Luchtvracht kan flink profiteren van einde containerallianties
- 2023-11-16 Scandinavische trots “verstopt” in nieuw state of the art warehouse in Aalsmeer
- 2023-11-14 Duitse Maut-verhoging kost Nederlandse transporteurs 150 miljoen euro extra
- 2023-11-09 Transportbedrijf Trucksbanden Koning moet 50 Filipijnse chauffeurs loon nabetalen
- 2023-11-07 Bouw coldstore Maersk op de Maasvlakte Rotterdam van start