Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Campagne 'van Grauw naar Groen in elk seizoen' uitgerold in Libelle, Margriet, Flair en Volkskrant Magazine

Buitenplanten staan in oktober volop in de aandacht in vier consumentenbladen. In achtereenvolgens Libelle, Margriet, Flair en Volkskrant Magazine vertellen bewoners over hun plannen en wensen om hun geveltuin, balkon of dakterras kleur te geven met mooie buitenplanten. Tom Groot, de vaste tuinman van tv-programma eigen Huis & Tuin, geeft praktische tips en inspirerende ideeën. De contentcampagne is op 11 oktober in Libelle gestart met Joyce en Sebastiaan uit Haarlem, die hun geveltuin vergroenen met kleurige buitenplanten.


Rudolf Hopmans

De contentserie is ontwikkeld door Bloemenbureau Holland in een samenwerking met de Outdoorcommissie van Royal FloraHolland en kwekers De verhalen is onderdeel van de campagne Van Grauw naar Groen in elk seizoen. De boodschap: oktober is het moment voor nieuwe aanplant die het najaar extra kleur geeft. Naast de persoonlijke verhalen van de bewoners komen ook de kwekers aan het woord die de buitenplanten hebben geleverd. In het eerste artikel is dat Rudolf Hopmans, eigenaar van kwekerij Natuurlijk Hopmans in Wieringerwerf. Hij vertelt onder andere over de inspanningen om ‘zijn Heuchera’ steeds duurzamer te kweken.

Samenwerking met kwekers
Verspreid over vier weken verschijnt de serie in vier titels van de DPG-mediagroep. Na de Libelle (11 oktober) is het de beurt aan Margriet (18 oktober), Flair (24 oktober) en Volkskrant Magazine (28 oktober). Doel is een breed publiek te inspireren en te helpen met praktische tips. Tegelijkertijd wordt sectorcommunicatie op deze manier stap voor stap meegenomen in de lopende campagnes, content en activiteiten van Bloemenbureau Holland. Voor deze serie zijn Van der Starre (klimplanten), Hoogeveen Plants, Van Woudenberg Tuinplanten en Natuurlijk Hopmans aangehaakt. Hun verhalen zullen ook actief worden gedeeld via de social mediakanalen Facebook, Instagram en Pinterest.

De content is ook terug te vinden op mooiwatplantendoen.nl. Bezoekers vinden daar nog veel meer tips en ideeën voor de inrichting van dakterras of geveltuin in het naseizoen.

In de periode van 2 tot 15 oktober wordt de campagne van Grauw naar Groen in elk seizoen extra ondersteund met radiocommercials op de populaire zenders.

Bron: Bloemenbureau Holland

Publicatiedatum: