Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bijeenkomst over hoe glastuinbouw 'reputatievet' opbouwt

Ruim vijftig communicatie- en HR-professionals namen onlangs deel aan de bijeenkomst van Glastuinbouw Nederland over de reputatie van de glastuinbouwsector. Frank Peters (Virtus Communications) vertelde de deelnemers over het verschil tussen reputatie en identiteit: “Identiteit is wie je wilt zijn, reputatie is wat mensen over je vertellen.” De omgeving is de baas over je identiteit, aldus Peters. En slechts een handjevol twitteraars kan een sector of bedrijf een negatieve reputatie bezorgen.

Peters vindt dat de glastuinbouwsector daarom moet werken aan haar reputatie. Dat is aan de ene kant een kwestie van "reputatievet": door goed gedrag en goede verhalen ervoor zorgen dat het beeld van de sector bij stakeholders positief is. “Vroeger gold ‘Be good and tell it’. Nu is het ‘Be good and prove it’.” Tegelijkertijd moeten bedrijven klaar zijn voor slechte communicatie. Er was ook een serie workshops die gingen over onder andere: Hoe maken we jonge mensen enthousiast voor werken in de glastuinbouw? "Teleurstelling en hoge kosten voorkomen?" en "Vergroot impact met social media".

Bron: Glastuinbouw Nederland

Publicatiedatum: