Tulip Experience Amsterdam, onderdeel van een familiebedrijf in tulpenbollen uit Noordwijkerhout, is deze week verkozen tot Best Hidden Gem - verborgen juweeltje - van Nederland. Online reisbureau Tiqets.com reikt deze prijs in de gelijknamige categorie jaarlijks uit in meerdere landen aan een museum of attractie. Op woensdag 18 oktober vindt de officiële prijsuitreiking plaats in Sevilla, waar de prijswinnaars van alle andere landen samenkomen. Daar wordt ook bekend gemaakt wie wereldwijd in deze categorie de titel mag dragen. Tot 3 oktober kan er gestemd worden via deze link: http://bit.ly/3PDx699
De andere genomineerden in Nederland waar de Tulip Experience mee concurreerde, waren o.a. het STRAAT Museum Amsterdam en The Upside Down. Wereldwijd zijn dit jaar de musea en attracties in Frankrijk, Italië, Nederland, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Portugal en de Verenigde Arabische Emiraten onder de loep genomen.
Tulip Experience Amsterdam
Dit verborgen juweeltje is te vinden in de Bollenstreek, om precies te zijn in Noordwijkerhout. Wie nu een poging doet om een bezoek te brengen, treft een regulier bollenbedrijf aan, waar de hallen vol staan met miljoenen bollen. Alleen een kleine acht weken in het voorjaar transformeert het bedrijf zich tot een beleving voor toeristen. Die leren hier alles over de geschiedenis van de tulp en de ontwikkeling van het bloembollenvak. En de immens grote showtuin biedt de liefhebber talloze mooie plaatjes voor Instagram. Deze pop-up belevenis is de jury van Tiqets.com niet onopgemerkt gebleven tussen alle andere bijzondere attracties in Nederland. De familie Pennings is erg blij en trots met de award: “Een prachtige waardering en een kroon op ons werk. Op naar de lente van 2024!”
Familiebedrijf WAM Pennings
Tulip Experience Amsterdam is onderdeel van een authentiek bollenbedrijf, W.A.M. Pennings, opgericht in 1951. Al 3 generaties kweken zij met veel passie tulpenbollen: “Tulpen zijn altijd de specialiteit geweest van de kwekerij en met 450 verschillende soorten die we kweken, delen we de kennis over de tulpenteelt graag met onze bezoekers,” aldus de gelukkige winnaar. Bij Tulip Experience Amsterdam helpt de hele familie actief mee in het bedrijf! Kleindochter Sylvia Pennings runt de Tulip Experience samen met vader Simon en moeder Hetty. Ook kleindochters Sophie, Lucy en Alice helpen mee en zelfs achterkleindochter Lola!
Eind 2019 is Tulip Experience Amsterdam opgezet, onder andere door het toenemende toerisme in de Bollenstreek en de samenhangende druk op de bollenvelden. Het verhaal inclusief de geschiedenis van de tulp wordt verteld, tulpen in uiteenlopende kleuren zijn overzichtelijk samengebracht én bezoekers krijgen de mogelijkheid om kleurrijke foto’s te maken zonder de kostbare velden in de bollenstreek te beschadigen. Na afloop mag de bezoeker tevens een bosje tulpen voor thuis plukken in de indoor plukkerij.
Wereldwijde samenwerking
Tiqets.com is een van 's werelds toonaangevende Online Reisbureaus (OTA), actief in meer dan 60 landen, 1.000 steden en 18 talen. Er wordt wereldwijd samengewerkt met de populairste locaties. Het platform helpt leveranciers van culturele ervaringen hun klantenbestand uit te breiden, meer reizigers wereldwijd te bereiken en hun zichtbaarheid te vergroten. Met als focus het samenstellen van een verantwoord, sociaal rechtvaardig en ecologisch duurzaam reisaanbod. Denk daarbij aan locaties, wandeltochten, bijzondere avonturen, cruises, dagexcursies en handige hop on, hop off-busdiensten.