De Landgard Autumn Order Days vonden plaats op 20 en 21 augustus jl., net als de Spring Order Days in januari, in de Cash & Carry-winkel in Oberhausen, Duitsland, en online. "Het voldeed volledig aan onze verwachtingen. Het was de eerste hybride editie van de Autumn Order Days na Corona, en na de positieve ervaring van de Spring Order Days kozen we opnieuw voor de locatie in Oberhausen - met succes. Na de eerste dag op zondag hadden we de totale omzet en het aantal klanten reeds bereikt dat we hadden voor de uitsluitend digitale Autumn Order Days 2022. De locatie in Oberhausen was weer perfect voorbereid op de Order Days, niet in de laatste plaats dankzij het zeer gemotiveerde team. Hartelijk dank hiervoor", aldus Stefan Grett Winkel, bedrijfsleider van de Landgard vakhandel.
Het assortiment bestond in totaal uit meer dan 2.500 verschillende artikelen en 300 promotiecontainers. Deze omvatten de nieuwe appelboomsoort Evelina®, de Hydrangea paniculata 'Bloody Marie'® en de theercis canadensis rassen 'Eternal Flame' en 'Rising Sun,' die werden gepresenteerd als onderdeel van de nieuwe producten in het Autumn Order Days assortiment. Hierdoor hadden klanten opnieuw de mogelijkheid om een assortiment potplanten, seizoensproducten, decoratie- & bloemisterijproducten en kwekerijartikelen te kopen, waaronder Italiaanse producten, fruitbomen, bonsai en coniferen voor verdere verkoop.
"85% van de omzet van de Autumn Order Days wordt gegenereerd door aankopen op locatie in Oberhausen, de overige 15% is online gegenereerd in de webshop. Deze verdeling onderstreept het belang van de stationaire winkel, waar de producten direct te zien zijn. Daarnaast zien we de Order Days niet alleen als een handelsplaats, maar ook als een communicatieplatform. De Autumn Order Days eind augustus hebben zich gevestigd als een vaste datum op de kalender van de branche. De nazomer is een goed moment om vooruit te kijken naar het komende herfstseizoen. Dit totaalconcept van de Autumn Order Days moet worden versterkt en doelgericht worden uitgebreid," zegt Adrian Hosman, hoofd van het team Order Days in de Landgard-vakhandel.
In deze editie had Landgard stands waar individuele bedrijven zich konden presenteren. Gartenbau Köder, Volmary, Verwaay, Orchideen Stolk en de Vereniging van Duitse Tuincentra maakten gebruik van dit aanbod. Daarnaast presenteerden tien bedrijven uit het partnerland van de Order Days, Denemarken, zich met een prominent geplaatste gezamenlijke stand. De presentatie van internationale teelt zal ook in de toekomst een integraal onderdeel zijn van de Order Days. "De exposerende bedrijven hebben de twee dagen in Oberhausen intensief gebruikt om te netwerken. Ze legden persoonlijk contact met klanten en Landgard-medewerkers en presenteerden hun producten - vooral de nieuwe producten in het Order Days-assortiment", aldus Stefan Grett-Winkel.
De Landgard vakhandel gebruikte het vaste gedeelte van de Autumn Order Days in Oberhausen opnieuw om concepten, samenwerkingen en merken te presenteren die consumenten kunnen inspireren met hoogwaardige groene producten. Dit jaar waren dat onder andere de "Landlust Kollektion", "Herbstkunst" en "Festtagsfreude".
Voor meer informatie:
Landgard Service GmbH
www.landgard.de