Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Samenwerking RFH Lelie productbijeenkomst & Dutch Lily Days

Jaarlijks organiseert de productcommissie Lelie (FPC Lelie) van Royal FloraHolland een bijeenkomst. Dit jaar is hiervoor de samenwerking gezocht met de organisatie van Dutch Lily Days. De opening van de Dutch Lily Days vond dinsdag 6 juni plaats bij Royal van Zanten in Hillegom waar zij de stuifmeelloze Liber Lilies onthulde. Het middagprogramma was voor rekening van de FPC Lelie, meldt Royal FloraHolland.

Connect to grow
Vooraf was het doel om het gehele lelievak op deze dag bij elkaar te brengen. Volgens beide partijen is dit gelukt. Een volle zaal en een drukte van belang tijdens de lunch bewijzen het enthousiasme binnen het vak. De mooie combinatie tussen aanvoerders, bloemenhandel, veredelaars en bollenhandel zorgde voor een dag waarin veel kennis is uitgewisseld en contacten zijn gelegd of warmer zijn geworden.



Kansen op Frankrijk
Royal FloraHolland presenteerde een uitgebreid meerjarig onderzoek onder de Franse consument. Waar bijvoorbeeld uit blijkt dat geur juist een positieve bijdrage levert aan de keuze om Lelies te kopen. Maar ook dat de beschikbaarheid van de Lelies in de Franse markt nog wel wat verbeterd kan worden terwijl de Lelie de op twee na populairste bloem is bij de Franse consument. Er kwamen diverse kansen voorbij waar op ingezet kan worden door het nieuwe promotiecollectief ‘Love for Lilies’.

Informatie over het onderzoek is te krijgen via josephineklapwijk@royalfloraholland.com.

Niet echt subtiel….
Vervolgens werd de nieuwe promotiecampagne gelanceerd. Vorig jaar op de productbijeenkomst hebben de aanvoerders besloten om gezamenlijk de Lelie te gaan promoten en dit jaar is de campagne gelanceerd. Het promotiecollectief Love for Lilies bestaat uit de 70 Nederlandse kwekers die hun Lelies aanvoeren bij veiling Royal FloraHolland. Met hun campagne ‘Not grown to be subtle’ laten ze zien dat Lelie, de champagne van het bloemenschap is.

Ze verspreiden hun boodschap onder handelaren in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk: "met zo’n rijk assortiment zou je wel gek zijn om niet vaker voor Lelie te gaan."

Bekijk hier de website.

Voor meer informatie:
Royal Flora Holland
Tel: 088 789 89 89
www.royalfloraholland.com

Publicatiedatum: