Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Coloured by Gerbera blikt terug op campagnes

April, van oudsher de maand van de gerbera, mocht ook dit jaar genieten van volop extra aanvoer van de meest kleurrijke en diverse bloemen in het snijbloemensegment. De gerbera is gek op zonlicht en dat zien we na de winterperiode door extra aanvoer van deze vrolijke bloem. Traditiegetrouw is door Coloured by Gerbera volop campagne gevoerd, gericht op de traditionele handel en de bloemist.

Collectief bouwt aan structurele zichtbaarheid
Al sinds 2019 bouwt Coloured by Gerbera structureel aan zichtbaarheid. Dit wordt gedaan door een interessante mix te maken van verschillende manieren zowel live as online, waarop de doelgroep bereikt wordt. Zo voerde Coloured by Gerbera dit jaar voor het eerst campagne in januari.  Zwaartepunt van deze campagne onder het thema “Gerbera verrast altijd” lag op de "guerrilla actie". Daarbij werden exporteurs en belangrijke stakeholders verrast met een gerbera. Op deze manier werden dit jaar 1000-en medewerkers van Royal Flora Holland in het zonnetje gezet met een gerbera. De traditionele april campagne had daardoor dit jaar het zwaartepunt op online liggen.

Ook online sterk
Dat naast persoonlijke campagnes op de exporteur, sociale media bij uitstek geschikt is om het verhaal van de gerbera te vertellen aan de verschillende, internationale doelgroepen wordt steeds duidelijker. Heel bewust zetten de telers hier dan ook op in. “Gerbera verrast altijd” is naast de merkbelofte ook een terugkerend campagnethema. Binnen dit thema heeft Coloured by Gerbera sterke content ontwikkeld die bijdraagt aan het tonen van de diversiteit van het assortiment. Middels grootschalige campagne op de Europese bloemist en arrangeur wordt gebouwd aan de bekendheid van gerbera. Crossmedia inzet met o.a. de website zorgt ervoor dat de doelgroepen, passend bij hun behoefte van informatie worden voorzien. Het doelbewust inzetten van diverse kanalen om optimaal doelgroep bereik te creëren is niet voor niets een vast onderdeel van het programma geworden.

Gerberacollectief samen sterk
Coloured by Gerbera is het collectief van alle 40 Nederlandse gerberatelers en veredelaars. Zij verschaffen bloemist, groothandel en exporteur assortimentsinformatie en inspiratie. Middels diverse campagnes en promoties zetten zij de gerbera internationaal op de kaart. De campagnes liggen in handen van creative agency Vandeez en Brentality Marketing.

bron: Coloured by Gerbera

Publicatiedatum: