Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Andy Burton van Double H blikt terug op Britse Moederdag

"Veel vraag naar orchideeën en verschuiving van snijbloemen naar bloeiende planten"

"De vraag naar onze orchideeën was erg groot, deels doordat de productievolumes in Nederland zijn afgenomen, maar ook omdat er een verschuiving lijkt te zijn van snijbloemen naar bloeiende planten", blikt Andy Burton van Double H Nurseries terug op Britse Moederdag, die dit jaar op 19 maart viel. Voor deze Britse kwekerij en plantengroothandel uit New Milton is dit evenement het grootste seizoenspiek van het jaar. 


Andy Burton in de kas

Een jaar van plannen en voorbereiden 
Het kost een jaar van plannen en voorbereiden om een geslaagde Moederdag te realiseren. "Het is voor iedereen hier bij Double H een moment waar we naartoe leven", zegt Burton. De kweker werkt veel  samen met retailers om de volumes voor de moederdagperiode in te plannen. "Op deze manier kunnen we voorbereidingen treffen wat betreft planten, verpakkingen, arbeidskrachten, transport enz. Natuurlijk verandert de planning altijd een beetje naarmate we Moederdag naderen en we beginnen te zien hoe de consument zich gedraagt, maar de sleutel is constante communicatie met de retailers om hierop te kunnen inspelen." 

9 cm phalaenopsis meest populair
Binnen de orchideeën was de 9 cm phalaenopsis (vlinderorchidee) het populairst. "Het is een trend die al enkele jaren aan de gang is. I.c.m. de lagere energie- en transportkosten krijgt de consument echt waar voor zijn geld."

E-commerce
Groei zit ook zeker in de e-commerce en via de webshop is dit jaar weer beduidend meer verkocht dan vorig jaar. De afgelopen jaren is veel geïnvesteerd in systemen en processen om deze groei mogelijk te maken.

Uitdagingen
Burton zegt dat er dit jaar veel minder uitdagingen waren in vergelijking met de afgelopen drie jaar. "Geen corona, geen tekort aan arbeidskrachten, geen vertragingen bij verzending en geen 'verrassingsinflatie'. Over het algemeen was het dus positief."

Voor meer informatie:
Andy Burton 
Double H Nurseries
andy@doubleh.co.uk
www.doubleh.co.uk

Publicatiedatum: