Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Onze jongeren leren uit eerste hand over de laatste ontwikkelingen in de tuinbouw"

“Onze jongeren zijn vaak met camera en al te vinden in de kassen: zo leren ze uit eerste hand over de laatste ontwikkelingen in de tuinbouw.” Dat vertelt Sjoerd Hauptmeijer, directeur van The Young Digitals, in gesprek met Greenport West-Holland.

De sociale onderneming begeleidt jongeren met afstand tot de arbeidsmarkt naar een baan als online marketeer. Sinds ruim een jaar verzorgen The Young Digitals de social media voor Greenport West-Holland. “Het mes snijdt aan twee kanten: de jongeren leren het vak, en opdrachtgevers worden ondersteund bij de uitvoer van hun marketingwerkzaamheden.” 

Sjoerd, wat voor onderneming is The Young Digitals?
“The Young Digitals is een sociale onderneming met als missie: jongeren met een afstand tot de arbeidsmarkt te begeleiden naar een baan als online marketeer. Wij richten ons op jongeren uit het doelgroepregister én op jongeren zonder diploma. Helaas zijn er in Nederland grote groepen jongeren die door een combinatie van persoonlijke en sociale problemen uitvallen. Zonder diploma is het bijna onmogelijk om een baan met toekomst te vinden.

We bieden de jongeren een programma van 24 maanden waarbij ze worden opgeleid en waardevolle werkervaring krijgen. Zij komen bij ons in dienst. Onder begeleiding van onze eigen professionals voeren deze Young Digitals uitvoerende werkzaamheden uit voor opdrachtgevers als VodafoneZiggo, Nationale-Nederlanden, Unilever, Jaarbeurs en het Rijksmuseum én Greenport West-Holland.”

Waarom zijn jullie gestart met The Young Digitals?
“Mijn compagnon Marc en ik zijn vier jaar geleden deze sociale onderneming gestart. Hierbij vielen een aantal puzzelstukjes op z’n plek. Allebei hebben we een marketingachtergrond. Zo werkten we in 2001 samen op de marketingafdeling van KPN. Daarna zijn we onze eigen weg gegaan, maar altijd vrienden gebleven. In 2019 stonden we allebei op een kruispunt in onze carrière en kwamen we tot de conclusie dat er meer is in het leven van een marketeer dan het maximaliseren van aandeelhouderswaarde in dienst voor een grote onderneming. 

We zagen dat veel jongeren uitvallen in het onderwijs, maar dat deze generatie ‘geboren is met en smartphone’ in hun hand en veel tijd besteedt op social media. Daar ligt dus voor hen de toekomst. Met The Young Digitals bieden we deze jongeren een kans op een baan met toekomst. Bovendien vinden we het zelf hartstikke leuk om met jongeren te werken en dagelijks bezig te zijn met digital marketing.”

Lees hier het hele interview bij Greenport West-Holland

Publicatiedatum: