Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Arco van Gaalen, Koos van Gaalen Transport

"Gelukkig is er meer begrip bij klanten dat tariefverhogingen onontkoombaar zijn"

Tholen - Transportbedrijf Koos van Gaalen is in de loop der jaren uitgegroeid naar een wagenpark met 53 eigen trucks en inclusief de charters 65 eenheden met 80 medewerkers. Dit jaar viert de Westlandse AGF-vervoerder haar 50-jarig jubileum en dat wordt zaterdag 30 september 2023 gevierd met een groot feest op de bedrijfslocatie in Poeldijk. 

Ook dit jaar zijn de kostenstijgingen niet van de lucht. "Personeelskosten zijn 9% gestegen, trucks kosten 30% meer en gelukkig hebben we een brandstofclausule, anders waren de kosten voor diesel ook niet bij te houden", somt directeur Arco van Gaalen op. Toch is er volgens de logistiek dienstverlener bij opdrachtgevers meer begrip dat tariefverhogingen onontkoombaar zijn. "Zij lezen ook de krant. Transparantie is het sleutelwoord, je moet blijven communiceren met je opdrachtgevers en helder zijn in je tariefstelling."

"Wij worden ook niet gezien als kostenpost, maar meer als partner en verlengstuk van hun organisatie. Ook de klant is erbij gebaat dat hun huisvervoerder een gezond, rendabel bedrijf is waar ze op kunnen bouwen, vandaag maar ook in de toekomst", aldus Arco. Het valt hem nog niet tegen om chauffeurs aan te trekken. "We hebben redelijk wat aanloop van chauffeurs uit de buurt, ook omdat we toch wel als sociaal bekend staan en we met mooi materiaal rijden. Wel zouden we op de transportplanning nog wat uitbreiding kunnen gebruiken."


Arco (links) met hoofdplanner Roy Mols 

En wat het nieuwe seizoen brengt? "We kunnen niet in een glazen bol kijken en dat is misschien maar goed ook", reageert de transportondernemer. "We hebben natuurlijk jaren van uitbreiding en omzetgroei achter de rug in de glastuinbouw, maar door de energiecrisis is er flink minder aangeplant en dat heeft nu toch wel zijn weerslag op de volumes. Andere jaren hadden we in de winterperiode nog wel een betere spreiding met het werk in het fruit-importseizoen en charterwerk richting de ferries, maar nu is het een stuk minder druk. Voor ons is dat niet ideaal, want dan komt straks alles op een hoop en dat wordt nog een flinke uitdaging."

"Maar ook hier zullen we wel weer uitkomen. We hebben in vijftig jaar voor meer hete vuren gestaan", vervolgt Arco. "Er is tenslotte heel wat gebeurd sinds mijn vader Koos in 1973 een tractor kocht en het transport ging verzorgen voor een aantal klanten. Sinds die tijd zijn veel mijlpalen de revue gepasseerd, denk aan de overname van een aantal transportbedrijven uit onze regio, maar ook de opening van ons nieuwe bedrijfspand op de huidige locatie in 2008. Bij alles wat er is veranderd, is onze corebusiness dezelfde gebleven, namelijk het vervoer van dagverse groenten en fruit van telers naar de groothandel, maar ook van de handel naar de retailers.

Voor meer informatie:
Arco van Gaalen
Koos van Gaalen Transport
ABC Westland 554
2685 DG Poeldijk
T:   +31 (0)  174 05 55
M: +31 (0) 653 47 38 95
arco@koosvangaalen.nl  
www.koosvangaalen.nl