Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Telersvereniging Touch Me+ op marktbezoek in Parijs

Het zijn drukke en leuke tijden voor de kwekers van Telersvereniging Touch Me+. Naast dat het Sweet Kisses seizoen nog in volle gang is, zijn de kwekers afgelopen week op marktbezoek geweest in Parijs en zijn relaties verrast met een (liefdes)geschenk.   

Marktbezoek Parijs
In het weekend voor de grote Valentijnsdrukte brachten drie van de leden en twee specialisten van Hamiplant een bezoek aan de stad van de liefde: Parijs. Het doel van het marktbezoek was om de positie van kamer- en tuinplanten op de markt beter te begrijpen, de Franse keten en consument beter te leren kennen om daarmee de Franse markt zo goed mogelijk te kunnen bedienen.

De dag begon donderdagochtend om 06.00 met een bezoek aan groothandelsmarkt Rungis. Hier werd men ontvangen door Élodie Baeten, directeur FGFP. Verder heeft Ron Jeronimus, countrymanager Frankrijk van Bloemenbureau Holland, zijn kennis met het gezelschap gedeeld over de Franse markt en consument. Daarnaast zijn er tijdens de trip bezoeken gebracht aan een Franse kweker en tevens groothandelaar (Benoist Horticulture), groothandelsbedrijven (Végétal en Plant Assistance), tuincentra (Truffaut, Jardiland, Botanic en Floralie’s Garden), supermarkten (Carrefour, Hyper U en Lidl) en bouwmarkten (Bricorama). Het was een druk programma met veel interessante en leerzame bezoeken. Ook de bijdrage van Hamiplant, als exporteur op de Franse markt, was erg waardevol. Het heeft tot goede gesprekken geleid; met de gehele keten nadenken over ontwikkelingen binnen Touch Me+.

Opvallend was het grote aandeel van Nederlandse afzet op de Franse supermarktschappen. Mooi om te zien dat het aanbod Sweet Kisses in de aanloop naar de dag van de liefde zo goed vertegenwoordigd was. Ook werd bevestigd dat duurzaamheid een steeds grotere rol speelt voor de Franse retailer en tuincentra. Dat zie je o.a. terug in de discussie over circulariteit in plastic en trays. Kenmerkend voor de Franse markt is dat planten relatief lang op het schap staan. Gelukkig is de Sweet Kisses lang houdbaar met minimaal 30 dagen bloeiplezier.

Relaties krijgen 30 dagen liefde
De verkopers van Sweet Kisses zijn daarnaast op pad geweest om de exporteurs wat extra liefde te geven. Zij ontvingen een liefdespakket want: “Wij bekijken het door een roze bril; Valentijnsdag is 1 dag van liefde, Sweet Kisses is minstens 30 dagen liefde!”. In het pakket zat onder andere een roze bril en natuurlijk een Sweet Kisses plant. Ook kunnen de relaties met een speciale actiecode een gratis kaartje sturen naar hun geliefden. Want naast liefde krijgen is het altijd mooi om liefde te geven.

Over Touch Me+   
Touch Me+ is een samenwerking tussen veredelaar Schoneveld Breeding en zes kwekers: SV.CO, Gevers Planten, Ammerlaan-Sosef, Loos Plants, Berkhout Plants en Gebr. Grootscholten. De primula obconica’s van Touch Me+ worden verkocht onder het merk Sweet Kisses. Gezamenlijk wordt er gewerkt aan o.a. kwaliteit, product- en conceptontwikkeling van deze vrolijke voorjaarsbloeiers.

Publicatiedatum: