Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eigenaren Sprinklr zien af van winst, het vergroten van de biodiversiteit heeft prioriteit

Plantenwebshop Sprinklr kiest voor 'Steward-ownership', een ondernemingsvorm waarin vastgelegd wordt dat winst bedoeld is voor "de missie". Sprinklr is straks in handen van een stichting, Stichting Sprinklr Impact, dat erop toeziet dat niet winstmaximalisatie, maar het vergroten van de biodiversiteit prioriteit krijgt.

Eigenaren Suzanne van Straaten en Liedewij Loorbach duwen de onderneming naar groen

Sprinklr hoopt dat biologische kweek veel groter wordt en dat meer kwekers biologisch gaan kweken. Oprichters Suzanne van Straaten en Liedewij Loorbach: “Wij vinden dat biologische bollen en planten de norm moeten zijn, zodat iedere Nederlander vanuit zijn eigen tuin of balkon iets positiefs kan doen voor biodiversiteit. Met de stap naar deze nieuwe ondernemingsvorm zorgen we ervoor dat deze missie altijd op nummer 1 zal staan”.

Impact én rendement voor investeerders
Door druk van aandeelhouders laat menig bedrijf zijn missie en droom varen en staat financiële groei voorop. De investeerders van Sprinklr kozen ervoor om mee te gaan in het nieuwe bedrijfsmodel. Arne Driessen van Golden Bird Impact Investment: “Financieel rendement blijft een belangrijke voorwaarde voor een investering en een toekomstbestendig bedrijf. In het geval van Sprinklr maakt het beperken van rendement méér impact mogelijk. Gezien de urgentie van herstel van biodiversiteit staan we hier voor 100% achter”. Investeerder Chris van den Aker: “Het past in deze tijd waarin je een verschuiving ziet van consumeren en winst genereren naar zingeving en purpose”.

Klik hier voor meer informatie

Publicatiedatum: