Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Derde Trophée d’Or 2022 voor Floréac

Opnieuw werd Floréac door het Franse magazine ‘Jardineries’ bekroond met de Trophée d’Or 2022 voor beste leverancier van kamerplanten en snijbloemen. Voor het derde jaar op rij behoudt het Oost-Vlaamse familiebedrijf zo zijn podiumplaats. “Deze prijs toont aan dat onze inspanning van de laatste jaren duidelijk haar vruchten afwerpt”, aldus Guillaume Bianco en Benoit Strauven, respectievelijk Key Accountmanager en CEO bij Floréac.


CEO van Floréac Benoit Strauven (rechts op de foto) neemt de prijs in ontvangst

Verder op de ingeslagen weg
“We danken onze klanten voor het vertrouwen. Dat motiveert ons om de samenwerking met onze partners nog verder uit te diepen. Meer nog: we willen nog beter tegemoetkomen aan hun eisen én tegelijkertijd innoverend zijn”, zegt Guillaume Bianco.

Samenwerking, innovatie en service, het is niet toevallig dat Floréac op deze drie pijlers door de vakjury beloond werd met een tien op tien.

Alles kan altijd beter
Bianco en Strauven illustreren hun inspanningen met enkele voorbeelden. “We zijn recent gestart met het inplannen van extra leveringsdagen voor de Franse markt. Vooral om de logistieke stromen wat te spreiden. Verder blijven we grondig inzetten op de communicatie. Niet alleen om onze klanten te ondersteunen in hun keuze, maar ook om inspiratie aan te leveren voor de presentatie in de winkel. Onze webwinkel blijft hiervoor een belangrijk instrument. Het personeel in de winkel vindt in een mum van tijd de juiste info over ons ruim assortiment producten. Maar ook op administratief vlak winnen onze klanten dankzij deze tool tijd. Daarnaast blijft ons magazine een bron van inspiratie. Via al deze inspanningen willen we onze klanten ontzorgen en onze kennis over innovatieve ontwikkelingen en trends delen.”

Mensen zijn de sleutel
Duurzaamheid stond al gebeiteld in het DNA van Floréac maar het afgelopen jaar stak het bedrijf nog een tandje bij. Sinds enkele maanden is Floréac lid van het FSI (Floriculture Sustainability Initiative). Het doel is om tegen 2025 samen met gecertificeerde telers te werken aan ten minste 90% ecologisch duurzame producten. Uiteraard om zo de footprint te verkleinen.

Dat streven naar duurzaamheid is ook herkenbaar op de werkvloer. Sinds corona heeft telewerk definitief een plek verworven in de bedrijfscultuur. Privé en werk zijn meer in balans en deze vooruitstrevende positie wordt door de medewerkers als een pluspunt ervaren. “We zijn ons bewust van onze verantwoordelijkheid als onderneming om bij te dragen tot een betere wereld. Mensen zijn onze sleutel. Zonder hen, geen groei”, benadrukt Bianco.

Geluk in onzekere tijden
Wat brengt de toekomst? “De context is veranderd”, zegt Strauven. “Het is moeilijk om vandaag door een glazen bol te kijken en te voorspellen wat 2022 zal brengen. De hele sector staat voor een uitdaging. We moeten de consument blijven overtuigen van de voordelen van planten in de tuin, op het terras, op het balkon, in huis én op het bord. Maar, waar het in essentie op neerkomt? Dat we met onze producenten elke dag een stukje geluk bij de mensen kunnen brengen.”

Over Floréac
Floréac heeft meer dan 60 jaar tuinbouwervaring in de vingers. De leverancier biedt een ruime keuze aan potplanten voor gespecialiseerde retail zoals tuincentra en bouwmarkten. Floréac bedient ongeveer 7000 verkooppunten in 25 landen via twee distributiesites, namelijk Nederland en België.

Samen met Royal Lemkes startte Floréac in 2020 ‘Plantify Partners Europe’ (PPE). Als eerste Plantify partners streven ze naar een krachtig Europees netwerk van familiebedrijven in de groenbranche. Als expert in de diverse internationale productiegebieden willen ze verduurzaming versnellen.

Met een jaarlijkse omzet van circa 110 miljoen euro en meer dan 170 medewerkers behoren ze tot de Europese top in de sierteelt. 

Voor meer informatie:
Floréac
www.floreac.com 

Publicatiedatum: