Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nederlandse gerberatelers blij met campagnes

Afgelopen week evalueerde Coloured by Gerbera het succes van de zogenoemde april campagnes. April is bij uitstek dé maand van de gerbera. Zoals ieder jaar zorgt Coloured by Gerbera er middels spetterende campagnes voor dat letterlijk niemand om de gerbera heen kan. Traditiegetrouw wordt hier na afloop op teruggeblikt om resultaten te bespreken. 

Belangrijkste doelgroepen verrast door de gerbera 
Coloured by gerbera spreekt van een succesvolle start van 2022 waarin op een inspirerende manier de belangrijkste doelgroepen bereikt en geïnspireerd werden. De generieke promotie voor de gerbera richtte zich specifiek op de doelgroepen exporteur, groothandel, bloemist en consument. Middels verschillende campagnes onder de noemer "gerbera verrast altijd" slagen zij er wederom in om veel attentie voor het gerberavak te creëren.

Waardevolle content voor de handel
Exporteurs door heel Nederland zijn verrast met een unieke giftbox. De speciaal gemaakte giftbox bevat waardevolle content om de klant verderop in de keten te inspireren met de veelzijdigheid van de gerbera. Een fraai vormgegeven inspiratieboek boordevol prikkelende fotografie laat zien dat er, welke stijl er ook geambieerd wordt, altijd een gerbera is die daarbij past. Bovendien bevat de giftbox een USB stick én een QR-code waarmee de mooie fotografie te downloaden is. Dat deze giftbox bijzonder goed ontvangen werd is te merken aan het aantal aanvragen voor extra giftboxen en de vele downloads via de QRcode. 

Miljoenen consumenten in de ban van gerbera
De shopperactivatie campagne die Coloured by Gerbera draaide met Jumbo Supermarkten is er een voor in de boeken. Met een online en offline bereik van letterlijk een paar miljoen consumenten kunnen we wel spreken van veel liefde voor de gerbera. De speciale weekendboeketten die gedurende de campagne bij Jumbo te koop waren, zijn in grote getale verkocht. De sympathieke uitdeelactie van 100.000 enkele gerbera's aan winkelend publiek zorgde bovendien voor veel blije gezichten. 

Ook bloemisten geïnspireerd 
Een wervelende online campagne op de social media kanalen van Coloured by Gerbera zorgde ervoor dat ook bloemisten niet om de gerbera heen konden. Prachtige fotografie waarin bloemisten geïnspireerd werden zorgde voor veel reacties en nieuwe fans. 

Verrassend najaar voor de boeg 
Ook werden afgelopen week diverse plannen voor het najaar besproken en verder geconcretiseerd. Zo een spetterende start van het jaar zorgt natuurlijk voor een hoge verwachting. Coloured by Gerbera is ervan overtuigd ook dit najaar weer op een creatieve manier te verrassen.

Gerberacollectief staat samen sterk
Coloured by Gerbera is het collectief van alle 40 Nederlandse gerberatelers en veredelaars. Zij verschaffen bloemist, groothandel en exporteur assortimentsinformatie en inspiratie. Middels diverse campagnes en promoties zetten zij de gerbera internationaal op de kaart. De campagnes liggen in handen van creative agency Vandeez en Brentality Marketing.

bron: Coloured by Gerbera

Publicatiedatum: