Online bloemenverkoper Topbloemen.nl stuurde voor het tweede jaar op rij een mailing met een afmeldoptie voor berichten over Moederdag. Op dit moment hebben ruim 25.000 klanten zich uitgeschreven voor de Moederdag mailing.
Voor veel bedrijven is Moederdag een commercieel hoogtepunt en daarom wordt er veel aandacht aan besteed. Maar voor sommige mensen kan het ontvangen van dit soort Moederdagberichten best pijnlijk zijn, zo meldt het bedrijf in een persbericht, 'bijvoorbeeld voor mensen die hun moeder hebben verloren of vrouwen die om verschillende redenen geen moeder kunnen zijn.'
CEO Edwin van Arkel: “We willen onze klanten een goed gevoel bezorgen, en geen naar gevoel. Vorig jaar waren de reacties op onze afmeldoptie zo positief, dat we ook dit jaar onze klanten weer de mogelijkheid willen bieden zich uit te schrijven voor de Moederdag mailing. Hoewel Moederdag voor velen een leuke dag is, zijn er ook mensen die de berichtgeving als pijnlijk ervaren omdat ze bijvoorbeeld hun moeder zijn verloren.”
Positieve reacties
De afgelopen dagen ontving Topbloemen.nl een overvloed aan positieve reacties. Het wordt gewaardeerd dat de bloemenleverancier niet alleen oog heeft voor commerciële doeleinden, maar zich ook inleeft in de situatie van klanten. Zo liet een Twitteraar weten: “Dankjewel Topbloemen.nl dat jullie zo attent zijn. Ik hoop dat velen jullie volgen. Scheelt een hoop hartzeer.”
Ter illustratie:
Netjes van @Topbloemen - ff bij je klanten peilen of ze wel zitten te wachten op mails over moederdag. Bijv omdat je geen moeder meer hebt, je moeder een rotpersoon is of omdat het je op enige andere wijze confronteert met moederschap of het gebrek eraan. pic.twitter.com/CtX1XxZmUH
— Carmen Felix (@carmoede) April 22, 2021