Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

100 dagen bloeigarantie voor de Kalanchoë Garden

Het promotiecollectief Kalanchoë.nl introduceert 100 dagen bloeigarantie voor de Kalanchoë Garden. Op basis van bloeiproeven van het assortiment Kalanchoë.nl Garden kan dat naar eigen zeggen worden gegarandeerd. Vanaf half mei tot laat in het najaar is de bloeigarantie herkenbaar aan het nieuwe label ‘100daysflowering’. 

Onafhankelijk onderzoek
Uitgebreide onafhankelijk uitbloeiproeven hebben aangetoond dat alle Kalanchoës Garden minimaal 100 dagen bloeien in de buitenlucht. Het onderzoek is uitgevoerd voor bloeiende (inclusief herbloei) van de Kalanchoë Garden in terraspotten voor gebruik in West-Europa in de periode half juni tot eind september. De Kalanchoë Garden zal herkenbaar zijn met het speciale '100days flowering-label'.

Om de productkwaliteit te borgen worden de deelnemende kwekers en veredelaars actief betrokken ter bewustwording van dit aspect van Kalanchoë. Ook wordt jaarlijks de uitbloeiproef met de producten van de verschillende kwekers herhaald. Op basis van de uitkomsten verbeteren de veredelaars hun genetica en wordt voorkomen dat minder presterende rassen op de markt komen. De Royal FloraHolland Product Commissie (FPC) Kalanchoë bewaakt het proces en de testwijze.

Gezamenlijke aanpak Kalanchoë-telers
De collectieve promotie ‘Kalanchoë.nl’ voor de bloeiende plant Kalanchoë is een initiatief van 17 kwekers en 5 veredelaars uit Nederland, België, Duitsland en Denemarken, allen lid van Royal FloraHolland. Royal FloraHolland faciliteert deze groep, Glastuinbouw Nederland organiseert en verzorgt het secretariaat en Sense marketing & more verzorgt de campagne.

Voor meer informatie, zie www.kalanchoe.nl

Publicatiedatum: