Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Telersvereniging Touch Me+ op marktbezoek in Polen

Telersvereniging Touch Me+ is afgelopen maand in de regio Warschau geweest om de markt te verkennen. Een vol programma met bezoeken aan o.a. diverse retailers en groothandelsmarkten gaven de kwekers een goed beeld van de Poolse markt. Het doel van de trip was om de positie van kamerplanten op de markt beter te begrijpen, de Poolse consument beter te leren kennen, en daarmee de kansen op de Poolse markt te ontdekken.

Op donderdag kwamen de kwekers aan in Warschau. Marketingbureau Sigma, een bureau met marktkennis die ook ondersteuning heeft geboden met het regelen van de bezoeken, ving de groep kwekers op bij het vliegveld. De eerste dag zijn er bezoeken gebracht aan Tomaszeweski, Flora Point, Biedronka, OBI, Leroy Merlin, en op dag twee ging de trip verder met bezoeken aan o.a. Bronisze, Kaufland, Lidl, Carrefour, Castorama, Auchan, Netto en Selgros Cash & Carry. Ook hadden de verkopers een afspraak met de Nederlandse ambassade om meer inzicht te krijgen in de Poolse economie en markt. Een programma vol met mooie, leerzame bezoeken.

Interessante bevindingen: DIY en retail zijn groeiende aankoopkanalen voor planten, online aankopen groeien, er zijn voldoende mogelijkheden om eigen label of verpakking op het schap te krijgen, en de liefdesdagen zijn belangrijk voor de Poolse consument. Polen is nog steeds voornamelijk een prijs georiënteerde markt en importgericht als het gaat om bloemen en planten.

Over Touch Me+
Touch Me+ is een samenwerking tussen veredelaar Schoneveld Breeding Breeding en zeven kwekers: SV.CO, Gevers Planten, Ammerlaan-Sosef, OK Plant, Loos Plants, Berkhout Plants en Sjaak Buijs B.V.. De primula obconica’s van Touch Me+ worden verkocht onder het merk Sweet Kisses. Gezamenlijk wordt er gewerkt aan o.a. kwaliteit, product- en conceptontwikkeling van deze vrolijke voorjaarsbloeiers.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Esther van den Bos, marketing Touch Me+, via 0612546942 of [email protected]

Publicatiedatum: