Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Piekmomenten in de sierteelt vragen om alertheid op alle afdelingen binnen Argos

Het uitgebroken Covid-19-virus heeft de bloemenhandel bijna twee jaar geleden volledig plat gelegd. De nieuwsberichten over een overvol veilingterrein met bloemen zijn de hele wereld over gegaan. Nu twee jaar later is er weinig meer te merken van deze ‘drooglegging’, draait de sector op volle toeren en maakt iedereen zich klaar voor een aantal belangrijke piekmomenten in de sector.

Deze piekmomenten zijn voor relaties van Argos in de sierteeltsector uiterst belangrijk en vragen om veerkracht van verschillende onderdelen in de supply chain. Ook bij deze leverancier van verpakkingen en beschermende middelen zijn deze momenten uiterst belangrijk en laat men graag zien het bedrijf goed is, namelijk producten op een slimme manier verpakken en zorgen dat de verpakking van toegevoegde waarde is.

In het eerste kwartaal van 2022 krijgt de sierteeltsector te maken met o.a. Valentijnsdag en Internationale vrouwendag. Een piekmoment met een langere duur is het tulpenseizoen dat vanaf januari tot eind mei door loopt en vraagt om extra aandacht. Bij dit soort belangrijke piekmomenten zijn planning, voorraad en transport uiterst belangrijk en moeten deze factoren naadloos op elkaar aansluiten.

Schaarste in grondstoffen
De afgelopen periode heeft de combinatie van beschikbaarheid van grondstoffen en de aanhoudende vraag gezorgd voor een schaarste. Dit heeft de beschikbaarheid van producten en de eigen productie regelmatig onderdruk gezet en ertoe geleid dat o.a. de afdeling inkoop voor diverse uitdagingen heeft gestaan om het voorraadniveau op peil te houden en te zorgen dat de klanten volgens afspraak konden worden beleverd. De voorraad is het kloppende hart van het bedrijf,  het is uiterst belangrijk om hier constant zicht op te houden. Geen voorraad, geen business.

Voor accountmanager Lars Zwinkels en zijn collega’s van de afdeling sierteelt is het eerste kwartaal dus een hele belangrijke periode. “In deze periode met een aantal belangrijke piekmomenten zoals Valentijnsdag, Internationale vrouwendag en het tulpenseizoen staat ons hele team op scherp. Alles moet soepel verlopen en onze klanten moeten volledig ontzorgd worden. Wij houden ons serviceniveau graag op het niveau dat onze klanten van Argos gewend zijn, maar dit vraagt soms wel het uiterste van onze collega’s. Van de afdeling verkoop tot aan het logistiekcentrum is iedereen alert en zorgt ervoor dat alles volgens afspraak verloopt. Een goede communicatie tussen de verschillende afdelingen zorgt ervoor dat iedereen weet wat er speelt en wij goed kunnen inspelen op eventuele ad hoc acties die zich bij de klant of externe partijen voordoen. Het is daarom als accountmanager uiterst belangrijk om constant in contact te blijven met alle partijen en te weten wat er speelt.”

Door het inkoopproces verder te optimaliseren zorgt Argos voor meer controle op de beschikbaarheid van onze producten, het voorraadbeheer en heeft men meer inzicht gekregen op de inkomende- en uitgaande goederen. Daarnaast zorgt structuur op alle afdelingen, communicatie met de klant en goede planning in de logistiek voor een optimale samenwerking. Deze optimalisatie verbetert het orderproces en zorgt ervoor dat klanten op dit soort belangrijke momenten niet misgrijpen en volledig ontzorgd worden.

Voor meer informatie:
Argos
T: 0174 – 638 414 
sierteelt@argos.nu
www.argos.nu

Publicatiedatum: