Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

18 procent meer productomzet over 2021 bij Veiling Rhein-Maas

Veiling Rhein-Maas sluit het boekjaar 2021 af met een productomzet van bijna 457 miljoen euro. Dit is een aanzienlijke stijging ten opzichte van het voorgaande jaar. Over het geheel genomen was de hoeveelheid aangevoerde producten stabiel. De prijsontwikkeling leidde tot goede middenprijzen, die ook door de consumenten werden betaald als gevolg van de uitstekende vraag. Door de aanhoudende coronapandemie bleven de digitale inkoopkanalen erg populair. Tegelijkertijd blijft de fysieke klok dankzij een stabiele klantenparticipatie het belangrijkste verkoopkanaal in Straelen-Herongen. De productomzet steeg hier in 2021 met 13 procent, opnieuw hoger dan in het voorgaande jaar.

Omzetstijging bij digitale verkoopkanalen
Het aandeel van Kopen-Op-Afstand aan de klokomzet van de veiling bedroeg in 2021 ongeveer 39 procent, wat opnieuw een stijging is in vergelijking met vorig jaar. Daarnaast heeft klokvoorverkoop in 2021 een nieuwe recordomzet van 41 miljoen euro geboekt. Bovendien vonden steeds meer klanten en aanvoerders hun weg naar onze webshop, zodat ook hier een aanzienlijke omzetstijging werd gerealiseerd. Naast de digitale verkoopkanalen noteerde ook Klokservice een groei in de productomzet van potplanten en vooral bij snijbloemen in vergelijking met vorig jaar. In totaal heeft Klokservice het afgelopen jaar voor het eerst een productomzet van meer dan 100 miljoen euro gerealiseerd.

Ontwikkeling in 4e kwartaal 2021 en aanpassing veilgroepen
Het 4e kwartaal was eveneens positief voor Veiling Rhein-Maas. De periode voor kerst in 2021, inclusief de advents- en de kerstperiode, werd ook gekenmerkt door een grote vraag. Er werd een hogere omzet behaald dan in het voorgaande jaar. Populaire producten waren onder meer chrysanten met Allerheiligen en, in aanloop naar Kerstmis, vooral amaryllis, gerbera's, rozen, exclusieve producten, euphorbia's, orchideeën alsook plantenschalen met kerstdecoratie en kerstarrangementen. Tijdens de jaarwisseling werden de veilgroepen geoptimaliseerd om meer duidelijkheid te scheppen en om aan de wensen van de klanten hieromtrent tegemoet te komen.

Verwachtingen en ontwikkelingen 2022
Veiling Rhein-Maas is optimistisch over 2022 en gaat ervan uit dat de sterke vraag zal aanhouden. Om goed gepositioneerd te blijven voor de toekomst, zullen ook dit jaar investeringen en innovaties op het bedrijventerrein en in het veilinggebouw worden doorgevoerd. Dit zijn bijvoorbeeld nieuwe LED-lampen, een livestream vanuit de afmijnzaal en de modernisering van de foyer.

bron: Veiling Rhein-Maas

Publicatiedatum: