Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Digitale inkoop bij Plantion in de lift

In 2021 heeft Plantion € 14,8 miljoen omzet gehaald uit haar digitale inkoopmogelijkheden Klok Voorverkoop, Kopen Op Afstand en webshop; dat is 81 procent meer dan in 2020. Het aandeel digitaal in de totale omzet van € 114,5 miljoen steeg van 7,7 naar 12,9 procent. Deze ontwikkeling is in lijn met de ambitie van Plantion om excellente fysieke en digitale inkoopmogelijkheden aan te bieden en de marktplaats als totaal te laten groeien.

Omzet per onderdeel
De klokomzet van Plantion in 2021 bedroeg € 54,5 miljoen, 8,8 procent meer dan het jaar ervoor. Opvallend daarbij is dat het aandeel digitale klokinkoop toenam van 20 procent aan het begin van het jaar tot 30 procent aan het eind. Plantion schrijft dit toe aan de ruimere openstelling van Klok Voorverkoop en het toevoegen van live videobeelden aan Kopen Op Afstand.

De omzet van Plantion Bemiddeling steeg met 8,6 procent en kwam uit op € 56,4 miljoen. Plantion Groencentrum behaalde € 2,3 miljoen omzet, een plus van 6,6 procent. De omzet van de webshop (losse aankopen, bestellingen) steeg met 1,6 procent tot € 1,3 miljoen. Alle onderdelen droegen daarmee bij aan de 8,6 procent omzetstijging van Plantion. De totale omzet was € 114,5 miljoen.

bron: Plantion

Publicatiedatum: