Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kramer Group profiteert van drukte in containerhaven

Kramer Group, dat containerterminals op Maasvlakte en op de City terminal heeft, draaide een topjaar in 2021. Het Rotterdamse op- en overslagbedrijf voor shortsea, feeders en binnenvaart heeft in 2021 meer dan 900.000 containerverplaatsingen behandeld. Dat waren er in 2010 nog maar 300.000. Het oude record dateert uit 2017: 750.000 moves.

De opzienbarende groei is niet alleen te danken aan de recordoverslag in de Rotterdamse containerhaven, maar vooral door het slim inspelen van Kramer op de drukte. Onder de concepten Barge Service Center en Feeder Service Center biedt het operators en terminals de mogelijkheid om de drukte op en om de terminals te ontlopen of te verminderen.

Dat doet het door voor de grote container terminals bestemde 'deepsea-containers' alvast op de nabij aan de Amazonehaven gelegen Rotterdam Container Terminal te lossen. Vervolgens transporteren ze deze met de vrachtwagen naar de nabij gelegen terminals. Op deze manier omzeilen ze de drukke kades en dus wachttijden.

"Enkele jaren geleden hebben we deze concepten in de markt gezet. We bieden op deze manier een alternatief aan de binnenvaart als er sprake is van congestie. Ook terminals maken graag gebruik van onze diensten om de kades te ontlasten. Zo hebben we met de op Maasvlakte 2 gelegen container terminal RWG vaste afspraken over de afhandeling van een flink aantal binnenvaartcontainers per maand", aldus Commercieel directeur Ted Holleman.

Voor de kustvaart geldt in principe hetzelfde via het Feeder Service Center. "Toch maakt die hier minder gebruik van. Het gaat dan vooral om Noorse reefercontainers met vis. De feeders lossen die bij RCT op de Maasvlakte en vervolgens worden op hetzelfde schip weer lege reefers meegenomen."

Voor meer informatie:
Ted Holleman
Kramer Group
+31 6 53 20 47 35
T.Holleman@kramergroup.nl
www.kramergroup.nl 

Bron: Port of Rotterdam

Publicatiedatum: