eerste plantenkweker aangesloten bij GreenMaster

Kwekerij Vlasman geholpen met duidelijkheid en overzicht op de werkvloer

Op dit moment maakt men bij Kwekerij Vlasman een rommelige tijd door. De normaal niet zo drukke periodes zijn druk, de aanvraag is hoog en de prijzen schommelen. Bovendien sloot de eigen software niet meer zo goed aan op de eisen van Floriday. Tijd voor verandering dus, en na het nodige zoeken en vergelijken koos men recentelijk, als eerste plantenkweker, voor GreenMaster. De softwareleverancier ging eens polsen en sprak met eigenaar Luuk van der Burg en medewerkster Sharon Beliën.


Sharon Beliën tussen de Saintpaulia's

Bij Kwekerij Vlasman in Mijdrecht worden jaarlijks 4,7 miljoen Saintpaulia’s in zes enkele kleuren en vijf dubbele kleuren gekweekt. Veel van de gekweekte plantjes gaan naar de Oostbloklanden. Voor de feestdagen worden de Saintpaulia’s ook op aanvraag met glitters geleverd, deze gaan voornamelijk naar Italië. Voor de Kerst kweken zij ook roze en witte kerststerren.

Als eerste plantenkweker die zich aansloot bij GreenMaster moest er veel besproken en doorgenomen worden. Sharon: “We merkten in het begin dat het pakket erg gericht was op de bloemen en dat planten toch wel een andere wereld zijn. Het werken met potmaten en trays was bijvoorbeeld nieuw. Na goede gesprekken is dan ook de plantenwereld nu goed opgenomen. We zijn er erg blij mee en kunnen onze wensen goed kwijt. Het grootste pluspunt is voor ons het werken in de cloud.”

“Vorig jaar werd er bij ons ingebroken en werd er o.a. een computer meegenomen”, vult Luuk aan. “Hier stond onze software op geïnstalleerd. We waren in 1 klap alles kwijt. Bestellingen, geschiedenis, klantgegevens, alles. De verkoop lag een dag stil. Wat een ramp om niet uit te kunnen leveren. Mocht dit nu nog eens gebeuren, dan kopen we een nieuwe computer, loggen we in en we kunnen door!”

Sharon werkt dagelijks in GreenMaster. “Door GreenMaster werken we sneller en efficiënter, daarnaast is het erg makkelijk te gebruiken. Nieuwe klanten aanmaken moest voorheen met 6 handelingen, nu zijn we in 2 stappen klaar. We hebben een paar dagen cursus gehad. Lopen we nu nog ergens tegen aan? Dan nemen we contact op.”

Goede communicatie met de klant is heel belangrijk. “De digitale wereld is noodzakelijk, maar niet altijd fijn,” weet Luuk. “Wij zijn blij dat we nu gebruik maken van deze software, maar het meeste contact met klanten houden wij via de telefoon. Ook proberen we twee keer per jaar onze klanten te ontmoeten. We willen graag weten met wie we te maken hebben, begrip voor elkaars werk kunnen tonen en gemakkelijk handelen als dit digitaal niet soepel kan.”

Als we kijken naar de toekomst van Vlasman ziet dat er zonnig uit. Zo willen zij onder andere de kantine en kantoren nog verbouwen voor het personeel en om klanten goed te kunnen ontvangen. Een moderne uitstraling zorgt voor een fijne werksfeer. Daarnaast heeft de kweker het plan opgevat de klanten twee keer per jaar uit te nodigen voor een lekkere lunch.

Sharon vervult meerdere taken, maar hoopt straks volledig in GreenMaster te kunnen werken en iedereen op de werkvloer aan te kunnen sturen. Luuk: “Ook staat er een goede connectie met Datagrowers voor meer overzicht en duidelijke analyses met betrekking tot de verkoop aan klanten op de planning. En.. wie weet nog een nieuwe locatie erbij in de toekomst!”

Voor meer informatie:
Vlasman BV
Oosterlandweg 31B
3641PV Mijdrecht
+31 (0)297 59 37 07
info@voila-vlasman.com
www.voila-vlasman.com

GreenMaster is een product van 9 Knots Solutions B.V.

9 Knots Solutions B.V.
Voorling 170
1424RS De Kwakel
+31(0)85 21 00 195
info@greenmaster.nl
www.greenmaster.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven