‘Wat kan jou nou gebeuren?’ Dat is de slogan in een gisteren gelanceerde campagne van Stigas. De campagne richt zich speciaal op groepen in de agrarische en groene sector waarvoor de toegang tot een arbodienst of bedrijfsarts minder vanzelfsprekend is. Het gaat hierbij om kleine bedrijven met personeel, bedrijven zonder personeel in dienst, zzp’ers, flex- en uitzendkrachten, internationale medewerkers en vrijwilligers.
Doel van de campagne is de bewustwording over veilig en gezond werken te vergroten. Bij deze doelgroepen én bij de bedrijven waarvoor ze werken. Daarnaast moet de campagne aanzetten tot het nemen van verbetermaatregelen. Zo wordt opgeroepen tot het opstellen van een risico-inventarisatie en evaluatie.
Omdat de gebruikelijke activiteiten van Stigas - arbodienstverlening en voorlichting - de doelgroepen onvoldoende bereiken is gekozen voor een aparte, herkenbare online campagne. Alle informatie komt samen op de campagnewebsite: https://www.watkanjounougebeuren.nl/
Bron: Stigas